Avatar billede lynet Nybegynder
31. oktober 2007 - 10:24 Der er 12 kommentarer

Computere til ungdomsklub

Hej eksperter.

Skal lave et par maskiner til en ungdomsklub.
Maskiner har jeg fundet, dog skal jeg lave en form for sikkerhed, der sørger for at "ungerne" ikke smadrer hele systemet på 0,niks

Jeg tænker noget lignende det netværkscafeer bruger.
Dog må det ikke være for dyrt. Freeware er meget velkomment :)

Nogen der kender til noget jeg kan bruge.?
Avatar billede peet-49 Novice
31. oktober 2007 - 10:27 #1
Et recovery kort måske, det bruger de på den lokale skole: http://ph-computer.dk//index.php?cPath=101&osCsid=c65554f7c9b03106b0a71fbf31a78917
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
31. oktober 2007 - 10:31 #2
Ja et recovery kort er en fin løsning. Eller vil jeg da anbefale dig, at du laver alle dine maskiner ens, når du har lavet en frisk install med alle dine programmer, spil og hvad du eller vil have på, så laver du et Image af din disk. Skulle ungerne så smadre det hele, og fylde disken med porn og virus, så læser du bare dit Image ind igen, og du kan have din maskine oppe igen på ca. 10-15 minutter. Jeg vil anbefale dig at bruge ghost eller acronis. En god CD at have er denne her: http://www.hiren.info/pages/bootcd
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2007 - 10:44 #3
http://www.brothersoft.com/downloads/net-cafe-software.html

Har haft kikket på flere af de løsninger du kan hente her, Jeg er ret vild med Cyberleader.net
Avatar billede lynet Nybegynder
31. oktober 2007 - 11:25 #4
Tak for de hurtige svar.
peet-49 : Dette har de benyttet sig af før, og har ikke fungeret helt optimalt.
Dog vil jeg ikke afvise at det kunne benyttes igen, da det nok var goggerne dernede der ikke kunde finde ud af det.

Scubaken66 : Dette vil kræve at jeg tit skal derned. Det er ikke en del af aftalen med dem, og vil også meget gerne undgå dette. Så den løsning dur ikke helt for mig/dem.

Henrik Svendsen : Vil dette ikke kræve en server af en art der kræver noget administration..? Har mest brug for at systemet er låst så brugere ikke kan slette spil/ installere programmer / osv..
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2007 - 11:48 #5
mener at det kan fungerer fra en alm computer, men det vil self kræve en form for administration. Det er dog et meget intuitivt program, og jeg mener at du kan "åbne" for adgangen, så man kan logge på hele tiden.

Prøv at dl trail versionen, jeg er næsten sikker på at du bliver imponeret.

Brugerne kan IKKE installerer noget som helst !  som always siger "prøv det! "
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
31. oktober 2007 - 17:42 #6
Eller (den letteste løsning): Opret en bruger i WinXP og giv den begrænset adgang - der kan man jo selv styre, præcis hvor meget, hver bruger skal have adgang til, og så vidt jeg ved også blokere muligheden for at installere nye ting, rode i registreringseditoren osv. Og det kræver ingen "3rd party software". :)
Avatar billede peet-49 Novice
31. oktober 2007 - 17:45 #7
Det ved ungerne sagtens, at styre udenom, så de bliver logget på som administrator.
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
31. oktober 2007 - 18:44 #8
For det første: Rim'lig vilde unger i den ungdomsklub dér så... :O
For det andet: What? Du kan da bare sætte en kode på administratorkontoen. Så skal der da lidt af en garvet IT-fyr til at komme ind som administrator!
For det tredje: Det er én ting at være beskyttet mod alt, men en anden ting er også, hvor meget ungerne rent faktisk har tænkt sig at lave ballade.. Man skal jo være decideret destruktiv for at gøre sådan noget, bare for at gøre det.
Avatar billede lynet Nybegynder
05. november 2007 - 11:01 #9
Undskyld den lange respons fra mig.. kaos opstod..

Vil prøve det program henrik, men skal lige have samlet maskiner først.
Ellers må det blive nogen strenge brugerkontoer + password på bios, og ingen boot fra cd. :)

vender tilbage med nogen point når jeg finder en løsning..

stadig, hvis nogen har nogen gode ideer er de meget velkomne.
Avatar billede clb92 Nybegynder
06. februar 2008 - 21:28 #10
Prøv programmet Deep Freeze. Det har min skole, og lige meget hvad man installerer eller gør, er computeren som før, når man har haft den slukket. Jeg ved ikke hvad det koster, men det virker vist perfekt (også til XP).
Avatar billede clb92 Nybegynder
02. april 2009 - 20:20 #11
Har du snart fundet ud af noget?
Det er efterhånden lang tid siden, at vi har hørt noget fra dig... De computere må da snart være samlet???

Håber du har fundet en løsning til de destruktive unger!  :P

      Hilsen
          CLB92
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 10:14 #12
Det du skal bruge er et program der hedder DeepFreeze. Efter mange år i fritids-ungdomsklubber, med mange softwareforsøg er jeg kommet frem til at dette er den ultimative løsning. Det koster lidt, men kan ALT og er pærenemt at bruge.
Søg inf på Google og tro på at det de lover, leverer de faktisk også.