Avatar billede ctnn Nybegynder
30. oktober 2007 - 19:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

indlæse PDF filer i InDesign.

Hey Allesammen.

Jeg har forsøgt at se om jeg ikke kan åbne en pdf fil i Indesign, men jeg kan ikke åbne den *snøft* den siger jeg mangler en plugin????

Hvad dælen er det for en plugin jeg mangler? eller er der noget andet jeg skal gøre?
Avatar billede prodic Mester
30. oktober 2007 - 19:40 #1
Forsøger du at åbne filen med det formål at læse den?
Det sker nemlig i Adobe Acrobat.

Hvis du vil anvende pdf-filen i InDesign, så skal du vælge File->Place og derpå placere den. Det skulle virke uden de store armsving.
Avatar billede ctnn Nybegynder
30. oktober 2007 - 20:23 #2
Super duper, det virker lige efter bogen, jeg siger tusinde takker, post et svar, og så får du lige nogle point :) sådan er det jo ikke når man ikke kender programmet :D
Avatar billede ctnn Nybegynder
30. oktober 2007 - 20:30 #3
Hmmm ikke helt super duper, jeg har 16 sider i min pdf, men der er kun en enkelt side som jeg kan placere på trods af at jeg har lavet en new -> document på 32 sider.

Benytter vi programmet helt forkert eller hur?
Avatar billede ctnn Nybegynder
30. oktober 2007 - 20:32 #4
Det vi skal gøre er at vi skal ændre i en pdf fil, og til det har vi modtaget InDesign, men enten er det ekstremt kompliceret, eller også har vi fat i et forkert program til det.
Avatar billede prodic Mester
30. oktober 2007 - 20:45 #5
Når du vælger File->Place så sæt flueben i Show Import Options, så kan du vælge hvilken side af pdf'en du vil placere.

Det lyder som om I har fået det forkerte program.
Hvis I skal lave tilføjelser til pdf-filen, så kan I godt via InDesign placere elementerne oven på pdf'en.
Hvis I skal ind og ændre eller fjerne elementer i pdf-filen, så har I ikke meget at bruge InDesign til. Faktisk kun til pynt.
Skal der ændres eller fjernes elementer, så kan I i begrænset omgang gøre det via Acrobat, Illustrator og Photoshop. Men det bliver meget hurtigt rigtig langhåret og besværligt.
Få kunden, eller hvem det nu end er, til at sende Jer InDesign-filerne(eller Quark-filerne). Via dem bliver jeres job meget meget nemmere. Ved udelukkende at skulle bruge pdf-filerne, så bliver I gråhåret noget hurtigere.
Avatar billede ctnn Nybegynder
30. oktober 2007 - 20:54 #6
Tusind tak for hjælpen Prodic :) når vi har fået Quark filerne så vender vi sikkert tilbage :D
Avatar billede prodic Mester
30. oktober 2007 - 21:01 #7
Så skal I lige huske, at de skal leveres som Quark 3.3-4.1x-filer.
Alt nyere end 4.1x kan InDesign ikke åbne som standard.
Kan de ikke levere det, så findes der dog et plugin der kan hjælpe. Det lille værktøj(Q2ID fra markzware.com) koster dog nogle håndører.