Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2007 - 09:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Net time og ekstern NTP server

Hej,

Er det ikke muligt, via en bat fil, at synkroniser med en eksterntid NTP server? Jeg har prøvet mig lidt frem og tilbage med net time IP-til-NTP-server /set /Y og domaine i stedet, men det har ikke rigtig nogen effekt. Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
30. oktober 2007 - 09:45 #1
Joooh - det kan man godt….men en cirkulær gentagende bat fil er noget rod. Men hvorfor bruge NET TIME, når der nu er Xp’s egen tids sync service også: Windows Time service - se http://support.microsoft.com/kb/307897/EN-US/ se under ”How to synchronize an internal time server with an external source” – og længere nede, hvordan du får den til at kører cirkulært.

Det er nemmere og smartere at styre med et freeware program som det her : http://tf.nist.gov/timefreq/service/time-computer.html ( download i højre hjørne )

Uanset hvad – så husk at åbne din firewall for de IP adresser, din eksterne tids kilde har. Ellers virker det slet ikke ;-)

/Peter Brøsted Jensen
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
30. oktober 2007 - 09:57 #2
hov - det var den engelske version, jeg linkede til. Her er den danske: http://support.microsoft.com/kb/307897/da
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2007 - 10:21 #3
Jeg prøver at kigge på det. Planen med bat filen var at den skulle køres når computeren startede, så det bliver ikke voldsom mange gange :)
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
30. oktober 2007 - 11:06 #4
Kan man sagtens løse i servicen i stedet ( er lidt mere moderne ;.)
- sådan ændre du måden Windows Time service henter sin tid
1) Tast START->KØR->"CMD" ( UDEN "") og ok
2) Tast "w32tm /config /syncfromflags:manual /manualpeerlist:123.123.123.123" ( uden "")+ ENTER, hvor 123.123.123.123 er IP'en på den server du vil have den til at sync med.
3) Tast "w32tm /config /update" ( uden "")+ ENTER
Nu er den konfigureret sådan fremover. Åben så din firewall for den IP du valgte på protokollerne TCP og ICMP.
Herefter tjekker at den starter automatisk: Tast START->KØR->"services.msc" ( UDEN "") og ok. Rul ned til Windows Time service og sikre at der står "automatisk" ud for den.

Så kører den i baggrunden, hver gang du starter Windows mod den NTP server, du har valgt. ;-)
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2007 - 15:18 #5
Jeg brugt det sidste du skrev og sat det ind i en bat fil og kørt den på maskinerne. SÅ kun laver jeg bare en w32tm /resync, når computeren starter og så indstiller den tiden :)

Tak for hjælpen og husk at smide et svar.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
30. oktober 2007 - 15:27 #6
Velbekomme - og undskyld jeg "gik over åen efter vand" ;-). Du bad om en simpel løsning - og fik et foredrag. Godt, du selv kunne drage konklusionen *POOH*