Avatar billede eksperten1 Nybegynder
30. oktober 2007 - 08:28 Der er 2 kommentarer

Beskrivelse af et fysisk rum, til senere tegning i Flash/Flex

Jeg leder efter hjælp og inspiration til hvordan jeg kan "beskrive" et rum på en dynamisk måde, sådan at jeg kan "tegne" det bagefter.

Problemet er jo at der kan mange vægge og vinkler som skal beskrives på en måde, sådan at jeg altid kan tegne det bagefter - samt kan gemme rummets størrelser.
Et rum kan være super simpelt, herregud, 4 vægge ingen sjove vinkler: http://koalit.dk/flex/room0.jpg
So jeg behøver (i teorien) kun 2 parametre
<wall name="A" length="5000"/>
<wall name="B" length="6500"/>

MEN - hvad nu når rummet pludselig ser anderledes ud, har fleve vægge og skæve vinkler.
http://koalit.dk/flex/room1.jpg - http://koalit.dk/flex/room2.jpg - http://koalit.dk/flex/room3.jpg

Jeg forestiller mig at gemme det i en tabel, alternativt i et xml dokument. Men jeg er modtagelig overfor teorier o.s.v. bare jeg kan komme videre.

Tak for hjælpen

Mark
Avatar billede virus Nybegynder
07. november 2007 - 16:45 #1
Umiddelbart kunne man jo tage udgangspunkt et eller andet sted, herfra sætter du grader og længde på i første punkt, næste punkt ny gradangivelse og længde, på den måde ender du jo til sidst ved udgangspunktet?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
18. november 2007 - 11:25 #2
Hvis man tager udgangspunkt i at det er 2 dimensionelt og at graden 0 er lodret op. Så vil det være relativt let at benytte PHP eller et andet sprog til at opbygge tegningen ud fra informationerne i et .xml-dokument, hvis man opbygger det på følgende måde:
<structure>
  <wall>
    <startx>0px</startx>
    <starty>0px</starty>
    <endx>400px</endx>
    <endy>0px</endy>
    <degree>90</degree>
  </wall>
  <wall>
    <startx>400px</startx>
    <starty>0px</starty>
    <endx>400px</endx>
    <endy>300px</endy>
    <degree>180</degree>
  </wall>
  <wall>
    <startx>400px</startx>
    <starty>300px</starty>
    <endx>0px</endx>
    <endy>300px</endy>
    <degree>270</degree>
  </wall>
  <wall>
    <startx>0px</startx>
    <starty>300px</starty>
    <endx>0px</endx>
    <endy>0px</endy>
    <degree>0</degree>
  </wall>
</structure>