Avatar billede hkprofil Forsker
29. oktober 2007 - 22:37 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Brænde foto ned på CD-rom/DVD

Jeg har hørt, at man kan brænde sine billeder ned på CD-rom/DVD på en bestemt måde, så der er plads til mange flere. P.t. kan jeg kun få plads til ca. 600 fotos på en CD-R 52x 700 MB. Da jeg "drukner" i "skiver" vil jeg spørge, om der er nogen af jer eksperter der ved hvordan?
Avatar billede econex Nybegynder
29. oktober 2007 - 22:43 #1
Jeg ville brænde dem på en DVD, så kan du have ca. 2300 billeder i god opløsning. Skal du afspille skriven direkte i en DVD afspiller, eller er det mest som backup?
Avatar billede hkprofil Forsker
29. oktober 2007 - 22:54 #2
Jeg skal se billederne på TV via min DVD afspiller. En CD-rom og DVD  - er det forskellige "skiver"?
Avatar billede off-line Nybegynder
29. oktober 2007 - 23:00 #3
Enig i at DVD er bedre. Men hvilket format har dine billeder BMP fylder virkelig
meget. F.eks hvis du har et BMP billede på 2.56MB og laver det om til jpeg, ryger
det helt ned på 173kb. Så med mange billeder sparer man oseaner af plads på den måde.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. oktober 2007 - 23:02 #4
Ja det er to forskellige systemer. En DVD er ikke bare en stor CD.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. oktober 2007 - 23:03 #5
Men når du har en DVD afspiller, kører det bare som det plejer.
Avatar billede hkprofil Forsker
29. oktober 2007 - 23:20 #6
Jeg gemmer altid mine fotos som JPG filer, og jeg plejer også at kunne se mine CD-rom'er på DVD afspilleren, blot skal jeg ændre deres navn til noget kortere, og det er et stort arbejde, men jeg ved ikke om jeg kan gøre det for dem alle på én gang?
Asgotbo! Hvad mener du med at det kører som det plejer?
Avatar billede off-line Nybegynder
30. oktober 2007 - 00:43 #7
Du kan godt navngive fotos i massevis, eller gruppevis. F.eks Ved stranden 1-x
eller fra julen 07 1-x Det kan gøres med et gratis program som Lupas rename.
Det bruger jeg selv, det er rigtig godt, og kan vises i stifinder.
http://rename.lupasfreeware.org/ Med som det plejer mente jeg bare, at du ikke
kan se forskel på, om du kører CD eller DVD.
Avatar billede hkprofil Forsker
30. oktober 2007 - 07:19 #8
Tak - men jeg har tidligere navngivet mine fotos som du siger, men så kunne jeg ikke se dem på min DVD-afspiller/TV. Jeg fik oplyst, at jeg skulle give det enkelte foto en meget kort betegnelser som: 001.jpg, 002.jpg osv.
30. oktober 2007 - 07:43 #9
Mht navngivning/omdøbning -> http://www.eksperten.dk/artikler/180
Det trix bruger jeg ...
Avatar billede edvardj Novice
30. oktober 2007 - 08:40 #10
hejsa nu vil jeg også komme med et indput :-)
jeg har også tonsvis af billeder og orker heller ikke at sidde og omdøbe dem enkeltvis, så fik jeg et program der kunne tage allesammen på en gang også som du siger med 001.jpg 002.jpg  osv  problemet er bare jeg kan sku ikke lige huske hvad det program hed  lol  men jeg vender lige tilbage når jeg har fundet det
Avatar billede edvardj Novice
30. oktober 2007 - 08:43 #11
IrfanView som karise larry skriver det var det  :-)
Avatar billede hkprofil Forsker
30. oktober 2007 - 09:52 #12
Det var meget nemt at "rename" med IrfanView, men men ved afslutning kan jeg vælge Copy til clipboard, men hvad så .... jeg kan ikke finde de omdøbte filer?
mvh den "tunge"
02. marts 2008 - 16:06 #13
Hovsa - hvad endte denne tråd med ?
Avatar billede hkprofil Forsker
02. marts 2008 - 16:40 #14
jeg kom ikke videre, og måtte kaste mig over andre problemer, men du du har mindet mig om det, vil jeg tage "tråden" op!
Avatar billede hkprofil Forsker
24. juli 2008 - 14:22 #15
jeg vil købe en Guld DVD det skulle være løsningen?