Avatar billede wibolt Nybegynder
25. oktober 2007 - 19:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

F-disk på bærbar uden diskettedrev.

Har købt en Zepto 3215W uden styresystem, da jeg vil bruge den xp jeg har fra den gamle.

Men når jeg prøver at installere xp på den, er der ikke fundet nogen harddiske på den, kan godt huske problematikken fra win98 - men hvad gør man idag, når man ikke har diskette-drev i den.

Er heller ikke sikker på at jeg kan huske hvordan man gør.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2007 - 19:16 #1
Hvad har det med F-disk at gøre - hvis det er med SATA disk skal du bruge SATA driver du kan se hvordan du streamer en cd på http://www.helgec.dk/sata.html
Avatar billede wibolt Nybegynder
25. oktober 2007 - 19:21 #2
Ved ikke om det er med SATA-disk.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2007 - 19:23 #3
Du må da vide hvad du har købt
Avatar billede wibolt Nybegynder
25. oktober 2007 - 19:25 #4
Har lige kigget efter, den er med S-ATA - det er vel det samme?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. oktober 2007 - 19:27 #5
Du skal slå AHCI fra i BIOS:

http://www.zepto.com/Information/Default.aspx?informationid=252

Og din XP-skive skal være inkl. SP2
Avatar billede wibolt Nybegynder
25. oktober 2007 - 19:33 #6
Tak skal du have,Sheriff - du har reddet min dag.

Send et svar.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. oktober 2007 - 19:39 #7
Velbekomme :)
Avatar billede black_sheep Nybegynder
26. oktober 2007 - 22:49 #8
Hey har samme problem bare med en HP g5060 men er ikk noget i bios der hedder AHCI :S
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 07:51 #9
"Hey har samme problem bare med en HP g5060 men er ikk noget i bios der hedder AHCI :S"  Så må du jo oprette et spørgsmål, denne tråd er jo afsluttet