Avatar billede cryza Nybegynder
23. oktober 2007 - 17:17 Der er 3 kommentarer

Langsom hastighed via. trådløs

Hej eksperten brugere.

Mine forældre og jeg har for nyligt købt en Belkin N1 Router, som skulle kunne række 300 m.
Mit værelse er placeret ca. 20 m. i fugleflugt fra routeren, men alligevel får jeg max 1 Mbps via trådløs. Har i nogen ide om det er mit netkort der suger eller jeg kan være nødsaget til at købe en extra router, og så laves access points mellem dem, og så trække kabel fra den nye?

Mvh.
Mads Thomsen // CrYzA
Avatar billede kenp Novice
23. oktober 2007 - 22:22 #1
næææ men producenter lover så meget.... de 300 meter er nærmest over åben fladmark for at få det til at række så langt.

men 20 meter kommer jo an på hvad som er på de 20 meter hvis der er mure, strøm m.v. så sløver det netværket ned.
Avatar billede hanseman_luchter Nybegynder
23. oktober 2007 - 22:29 #2
20 m uden de store forhindringer såsom jernarmeret beton (etageadskillelse ??) og lign. burde kunne give fuld skrald igennem. Du nævner ikke hvor god kvalitet du ser dit netværk med, - 1-5 streger hvis det er XP der benyttes.
Jeg gætter på interferens med "naboens" netværk. www.netstumbler.com/download
Lad det opsamle data over en længere periode, - gerne et døgn eller to. Hvis der viser sig andre netværk som sender på samme kanal, så husk at der skal være en 3 kanaler mellem 2 netværk !
Avatar billede nva Praktikant
24. oktober 2007 - 08:04 #3
Hvis du bruger kryptering kan du prøve at slå det fra og så se om det har indvirkning på hastigheden.