Avatar billede fladstrand Nybegynder
22. oktober 2007 - 22:52 Der er 5 kommentarer

Kombination af to Diagrammer i et. Kan man det ?

Hejsa

Jeg har plottet 10 kurver ind i et diagram.
Nu skal jeg så vise hvor jeg har nogle enkelte måleraultater. Til dette er plot-diagrammet perfekt.
Man, er det muligt at kombinerer de 2 diagrammer i et ? Altså et kurve-diagram med plot-punkter.

håber jeg gør mig forståelig... :-)
/Johnny
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
23. oktober 2007 - 09:10 #1
Ja, du vælger blot det kombinations diagram du vil have under custom types istedet for standard types. Der er forskellige muligheder her.
Hilsen Luffe
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
26. oktober 2007 - 10:48 #2
Fandt du dem?
/ Luffe
Avatar billede fladstrand Nybegynder
26. oktober 2007 - 11:03 #3
Ja, men det er ikke muligt at kombinere et kurvediagram og et plotdiagram.
Jeg kører excel 2002, men der ser ikke ud til at være nogen forskel på den version og excel 2007.
/Johnny
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
26. oktober 2007 - 13:28 #4
Hvad hvis du vælger dit kurvediagram, men for de data hvor du kun ønsker punkter, formaterer du så kun punktet og ikke linjen vælges? Vil det så ikke optræde som det ønskede plot?

/ Luffe
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
05. november 2007 - 09:56 #5
Fik du det fikset?

Du kan også, hvis der ikke er et kombinationsformat i graf boksen du kan bruge, lave en linje diagram over alle og så højreklikke på den / de enkelte linjer du vil have ændret og vælge "chart type" for de enkelte linjer og herefter vælge type kolonner, streg, rækker, etc.

/ Luffe