Avatar billede underpass Nybegynder
22. oktober 2007 - 11:33 Der er 6 kommentarer

Reservér IPadresser på W2000 server til DK-terminaler

Vi har fået 2 nye Dankort terminaler og de skal jo have reserveret en fast IP hver.
Hvor/hvordan gør jeg det på en Windows 2000 server?

Haster derfor 100 point til den hurtigste :-)
Avatar billede kenp Novice
22. oktober 2007 - 11:49 #1
under dhcp kan du reserver en ip på baggrund af macadressen på dine dankort terminal.
Avatar billede underpass Nybegynder
22. oktober 2007 - 11:53 #2
det har jeg nemlig prøvet, men MAC adressen har kun 9 cifre??
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2007 - 11:55 #3
Kan du ikke bruge fast IP på dine termonaler?
:-)
Avatar billede kenp Novice
22. oktober 2007 - 11:56 #4
humm lyder mystisk.. hvis du lader dem få en dynamisk ip først.. så kan du jo se mac-adressen på serveren. uagtet hvad som står neden under dem.
Avatar billede underpass Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:25 #5
har nu givet dem en fast IP og det ser umiddelbart ud til at de kommunikerer som de skal.
Men er det nok bare at give dem en fast IP?
Behøver man så ikke at reservere en adresse?
Avatar billede pon Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:33 #6
under DHCP -> Scope, højreklik på Adress Pool, vælg New Exclusion Range og skriv adressen du vil excludere fra dit DHCP scope, så undgår du at en anden får tildelt den adresse.

Hvis du kun skal excludere en adresse, kan du nøjes med at skrive den adresse i "Start Adress"