Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SqlDataSource1.Select() og overload method

Jeg er ret ny i C#, så det er sikkert easy fix :)

I min aspx.cs har jeg nedenstående, som indsætter og returnerer insert ID'et... men jeg kan ikke compile mit website, da den giver fejlen: "No overload for method 'Select' takes '0' arguments"

SqlDataSource2.SelectCommand = "INSERT INTO image (published) VALUES(0); SELECT @@IDENTITY";
id = SqlDataSource2.Select();

Fordi jeg blander insert ind i en select? Og hvordan bør jeg konstruere det ellers?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:26 #1
Du griber det lidt forkert an.
Man gør det på en lidt anden måde når man bruger sqldatasource.
Tjek evt her:
http://fredrik.nsquared2.com/viewpost.aspx?PostID=162
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:20 #2
Tak for linket - jeg har læst det, men kan ikke finde ud af at bruge det i min kode :-/

Jeg vil benyttet det i forb. med filupload. Kan du guide mig lidt mere på vej?

Min kode:

public void UploadFile(object Sender, EventArgs E)
    {
        if (File1.PostedFile != null) //Checking for valid file
        {
            string StrFileName = File1.PostedFile.FileName.Substring(File1.PostedFile.FileName.LastIndexOf("\\") + 1);
            string StrFileType = File1.PostedFile.ContentType;
            int IntFileSize = File1.PostedFile.ContentLength;
            if (IntFileSize <= 0)
                Response.Write(" <font color='Red' size='2'>Uploading of file " + StrFileName + " failed </font>");
            else
            {
                int id = 1;
                ParameterCollection parameters = new ParameterCollection();
                SqlDataSource2.SelectCommand = "INSERT INTO image (published) VALUES(0); SELECT @@IDENTITY as lastID";
                id = SqlDataSource2.Select();

                StrFileName = id.ToString() + ".jpg";
                File1.PostedFile.SaveAs(Server.MapPath(".\\" + "images/" + StrFileName));
                uploadedImageURL.Text = StrFileName;
            }
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:26 #3
Hmm lad være med at bruge en sqldatasource ved fil upload.
Du skal lave en manuel håndtering af det.
Det her kunne være en inspiration:
http://www.eksperten.dk/artikler/831
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:52 #4
Tak, det hjalp meget.

Jeg har jo en conn. string i web.config. Hvordan kan jeg genbruge den, så jeg ikke gentager mig selv?

// Her vil jeg gerne bruge min conn.str. fra web.config:
SqlConnection con = new SqlConnection("server=ARNEPC3;Integrated Security=SSPI;database=Test");

FRA MIN WEB.CONFIG

<connectionStrings>
        <add name="minConnectionString1" connectionString="Data Source=xxx;Initial Catalog=xxx;Persist Security Info=True;User ID=xxx;Password=xxxx" providerName="System.Data.SqlClient"/>
    </connectionStrings>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. oktober 2007 - 14:01 #5
using (SqlConnection conn = new SqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings["minConnectionString1"].ConnectionString))

tillader mig liger at lægge et svar :)
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
19. oktober 2007 - 14:10 #6
Tusind tak. Velfortjent point.