Avatar billede chereau Nybegynder
09. juni 2001 - 17:21 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

FTP program...

Hejsa´. Jeg skal bruge et nemt - virkelig nemt - FTP program... Hvad skal jeg vælge og hvor kan jeg finde det?
Følger der en lille guide med ? :)
Points gives...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
09. juni 2001 - 17:22 #1
Avatar billede nuki Nybegynder
09. juni 2001 - 17:22 #2
www.cuteftp.com

rigtig godt og rigtig nemt
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
09. juni 2001 - 17:22 #3
det er meget velorganiseret program
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. juni 2001 - 17:22 #4
http://www.rhinosoft.com/

Serv-U er meget nemt :-)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
09. juni 2001 - 17:23 #5
øhm? du vil have en FTP-server right?
Avatar billede nuki Nybegynder
09. juni 2001 - 17:23 #6
kan godt give dig en hvis du vælger cuteftp
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. juni 2001 - 17:25 #8
Windows Commander
www.wincmd.dk

er en kombineret filemanager og ftp klient
uhyggelig nem at sætte op :)
Avatar billede Xelot Nybegynder
09. juni 2001 - 17:37 #9
CuteFtp 3.0 er godt ! dog skal du nok have fat i et serialnumber til det, for lige så snart du lærer at bruge programmet er du solgt.

Det er nemt at bruge, du logger ind, og så har du din egen harddisk på venstre, og din webserver på højre. Så er det bare at vælge hvilke filer du vil sende til højre og klikke på upload.

Du kan hente CuteFtp på www.cuteftp.com
Avatar billede bundgaard Nybegynder
09. juni 2001 - 17:37 #10
serv-u er det bedste.. hvertfald hvad jeg ved af..
Avatar billede Xelot Nybegynder
09. juni 2001 - 17:47 #11
CuteFtp er det mest brugte i verden... det siger noget om hvor godt det er! men nu har jeg ikke prøvet andre, så jeg skal ikke kunne sige hvad der er bedst, men jeg vil råde dig til at bruge CuteFtp! Men det er op til dig
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
09. juni 2001 - 17:51 #12
drenge og piger...

Hvis han har oprettet spørgsmålet i den rigtige kategori så søger han ikek en FTP klient. (dvs. ikke cuteFTP)
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
09. juni 2001 - 17:53 #13
Hvis du mener at du vil have en ftp-server, så er g6 og war ftp.
Der findes guides til opsætning af ftp-servere her:
www.cybercity.dk
www.worldonline.dk
Avatar billede Xelot Nybegynder
09. juni 2001 - 18:13 #14
Ftp servere: www.nbci.com - www.sol.dk - www.whitehat.dk - og hvis alt går galt, så er der et index over mange servere under www.gratisindex.dk
Avatar billede chereau Nybegynder
09. juni 2001 - 18:29 #15
Ved ikke helt om jeg har oprettet spørgsmålet det rigtige sted. Hved egentligt ikke engang hvad forskellen på FTP server og FTP klient...
Jeg har oprettet en hjemmeside og skal bruge et program til at \"uploade\" filer med. (skal have mit webcam til at opdatere billedet hvert femte sec.)
Kan det godt være at mit webcam program kan klare det, eller er det bare noget jeg har misforstået?

-Rasmus-
Avatar billede chereau Nybegynder
09. juni 2001 - 18:35 #16
Points udgives stadig...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. juni 2001 - 18:53 #17
en ftp klient bruges til at uploade/downloade filer med
en ftp server bruges til at tillade andre at uploade/downloade filer til/fra og kan holde styr på brugere osv.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. juni 2001 - 18:55 #18
se de forskellige termer inden for ftp her:
http://whatis.techtarget.com/wsearchResults/1,290214,sid9,00.html?query=ftp
Avatar billede chereau Nybegynder
09. juni 2001 - 18:55 #19
Kimrosgaard: Du er en knag. Takker!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. juni 2001 - 18:57 #20
tak for point :)

www.fotx.net/kimrosgaard
Avatar billede chereau Nybegynder
09. juni 2001 - 19:03 #21
*hvisker* findes der muligvis en crack til cuteftp?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. juni 2001 - 19:05 #22
det gør der uden tvivl men du får ingen herinde til at poste et link til en crack! den der gør det bliver nemlig slettet fra eksperten og det er der jo ingen der er interesseret i :)
*hvisker* brug en søgemaskine :)
Avatar billede chereau Nybegynder
09. juni 2001 - 19:06 #23
Kimrosgaard --> Har lige checket din side. Alt det der med at registrer bruger og login passwords, hvordan fungere det?
Kunne godt tænke mig noget med at kun venner og bekendte kunne se specielle sectioner af min side... Hvis du forstår hvad jeg mener.
Avatar billede chereau Nybegynder
09. juni 2001 - 19:08 #24
det var også bare for sjov :)
BTW. Hvad vil du gætte på at min ISP er ?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. juni 2001 - 19:10 #25
min loginside består af et simpelt javascript som du paster ind mellem <body> og </body>

<script language=\"Javascript\">
function login() {
  password = prompt(\"Indtast password\",\"\")
  if (password != \'\' && password != null) {
    location.href = password + \'.htm\';
  }
</script>

som det skarpe øje kan se, er passwordet=den side der skal loades :)

din ISP? aner det ikke...TDC? :)