Avatar billede joe13 Nybegynder
09. juni 2001 - 15:03 Der er 21 kommentarer

Super mega psyko køler til Athlon (Slot A)

Er der nogen af jer der kender en mega psyko køler til overclocking af en athlon k7 slot a? og jeg vil ikke høre ordet VANDKØLING da mn pung ikke kan li\' det ord!!!

Muhan
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. juni 2001 - 15:08 #1
Avatar billede joe13 Nybegynder
09. juni 2001 - 16:08 #2
Nej den er ikke \"SYG\" nok!!!
den skal være mega psyko!!!

den der er kun godkendt til 800 mhz...
Der er en 700 jeg har og hvormeget vil du/i tro at den kan nå op på med en mega psyko køler

Der er en goldfinger lignene ting på der kaldes Ninja Micro!!!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. juni 2001 - 16:10 #3
Avatar billede joe13 Nybegynder
09. juni 2001 - 16:16 #4
ja den havde jeg også tænkt på!!! hvor meget tror du at jeg kan få den op på med den køler???

Jeg vil gerne prøve at se en mega psyko køler ....det vildeste i har set at man kan købe!!!! hvis det er mulig!!!???

Johan
Avatar billede makse Nybegynder
09. juni 2001 - 16:20 #5
Læs evt. lidt om de forskellige kølere på http://www.acdc.dk/prislist/prisdk.htm#Coolers

ACDC er godt nok lukket, men de kan vel købes andre steder.
Avatar billede joe13 Nybegynder
09. juni 2001 - 16:27 #6
Ja jeg vil gerne ha en alpha p7125-m60 men hvor kan den købes i danmark???? eller hvor kan man overhovedet købe alpha i danmark til slot A???

Muhan>Johan
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. juni 2001 - 17:01 #7
joe13:> Jeg ledt, men jeg kan sq ikke finde vildere kølere til Slot A!
Ang. din overclocking så mon ikke du kan få de op på 900! Men det er jo bare med at prøve sig frem :-)
Avatar billede makse Nybegynder
09. juni 2001 - 17:31 #8
Ja, det ser ikke ud til man kan få den i Danmark.
Men prøv hos http://www.kylning.com/slot/ i sverige. De har da den stående.
Avatar billede arne_byste Nybegynder
09. juni 2001 - 19:31 #9
Jeg har en Duron 800 med en rimelig normal køler

Cooler Master DP5-6H51:
http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-6h51.html

Jeg har clocket min cpu op på 935 MHz (8.5 x 110) ,og den ligger stabilt på 43C Idle og 46C full load...
Med en mega køler som den der omtalte Global Win kan du sikkert sagtens få den op på 1000MHz!

Avatar billede jdaugaard Nybegynder
10. juni 2001 - 13:31 #10
arbe_byste:> Han snakker jo om SLOT A! Ikke SOCKET A! :-)
Avatar billede dar Nybegynder
10. juni 2001 - 14:08 #11
joe13>> Hvis den skal være mere syg end dem du kan købe i butikkerne må du jo nok selv lave den! Dette kan jo også godt lade sig gøre; Hvis du bor i HT-området kan du lalle ind i Aage Nielsens Effekter (han har en MASSE) og gå på jagt efter en SOLID køleplade af den type med \'dupper\' istedet for striber. Så finder du nogle fuldstændig afsindige blæsere (helst 12 volt) og så er det bare med at få savet kølepladen til så du på en eller anden spændende måde kan sætte den fast på processoren. Dette kan jo også gøres med varmeledende lim men det har den hage, at hvis man af en eller anden grund vil have den af - ja så er det bare surt! Hvis det gøres blot ved at spænde den (hårdt!) fast er det vigtigt med en masse sølv-kølepasta...
At sætte blæserne fast på kølepladen plejer let at kunne gøres med nogle skruer men dette kan naturligvis også gøres på mange andre måder!
Avatar billede makse Nybegynder
11. juni 2001 - 11:47 #12
Avatar billede noller Nybegynder
25. juni 2001 - 02:41 #13
Jeg har en Tbird 900@1000(9 x 111)

Jeg har en taisol 742.
Jeg var lidt træt af støjen fra den delta-blæser jeg havde sat på, så jeg sleb bunden på taisol\'en, sådan at den blev fuldstændig fin og plan. Så satte jeg min std.blæser på den igen.

Mit resultat:
Før: idle 35C full 46C med delta-blæser ved 900@900mhz
Nu: idle 34C full 43C med std.-blæser ved 900@1000Mhz

Så mit forslag er faktisk at en god køler afhænger lige så meget af dit arbejde
( optimering ) af den, som af hvad du har tænkt dig at give for køleren.

Kan varmt anbefal at gøre det med samtlige kølere i computeren.

Jeg brugte op til sandpapir korn 1200.
Man slibe på en plan overflade(glasplade), lægge sandpapiret med overfladen opad, og så er det bare at gribe køleren og kørere den henover i et par minutter. huha det blev langt det her
Avatar billede noller Nybegynder
25. juni 2001 - 02:42 #14
det er lidt sent
Avatar billede micker Praktikant
25. juni 2001 - 20:59 #15
Prøv at checke dette link. Test af 46 kølere.

http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
25. juni 2001 - 22:03 #16
micker:> Det er jo socket kølere! Altså til Tbid og Pentium III
Avatar billede tscholz Nybegynder
26. juni 2001 - 19:18 #17
Jeg har en athlon 700 (slot a, t-bird version), og med en FKK50 kan den komme op på de 900 MHz (lidt afhængeligt af motherboard), og kommer op på ca. 44 grader. Det er slet ikke nødvendigt med alle de sindsyge kølere, de larmer bare... Det er mindst lige så vigtigt at have ordentligt airflow i selve kabinettet..
Avatar billede sutminmega2 Nybegynder
11. juli 2001 - 01:55 #18
Hvis du køber denne her: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=19&page=1 hos StudieData og så skifter standard blæserne ud med 2 af dem her: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=101&page=1
så har du en blæser med et airflow på 76 (2*38CFM)!!! Se det er en bløser som sparker røv!!!
Det kommer godt nok også til at koste dig 700 kr. plus 50 kr. i porto, men du ville jo også ha\' en \"psyko køler\".
Du skal så også lige huske at du kan bruge de standard kølere som du piller af, for dem kkan du jo montere i dit kabinet, for det hjøllper jo ikke noget at ha\' den vildeste køler nodr for alperne, hvis du har et kabinet som står fuldstændig stille indevendigt.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede sutminmega2 Nybegynder
19. juli 2001 - 13:38 #19
Okay, der er altså nogen her som gerne vil have nogle point...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. juli 2001 - 13:56 #20
sutminmega2>> Kender du ordet tålmodighed?
Avatar billede skurggman Nybegynder
28. november 2001 - 15:34 #21
Køb en Alpha PAL... Kan ikke huske nummeret!
Men det er en fed køler!