Avatar billede blueice Nybegynder
11. oktober 2007 - 16:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværks printer over intternetet

Hej Experter

Jeg vil gerne vide om det er mulig at dele min printer over internetet, så jeg fx kan printe der hjemme når jeg er i skole?

Jeg har følgende : ADSL forbindelse med fast ip
1 stk router
1 stk gammel pc med xp og en HP 1315 (USB) printer tilsluttet

Hvordan kan jeg fra internet siden printe ?

Jeg ved godt at jeg kan printe ved \\pcnavn\printernavn på lokalt netværk, men jeg kan ikke hitte ud af hvilken port jeg skal forwarde hvorhen. Jeg vil ikke åbne for alle porte pga. virus og andet møj der kan komme ind :)

fra skolen vil jeg printe en fil.
Ip på router = 1.2.3.4
Ip på pc med Usb printer 192.168.2.9
Hvordan kan jeg snakke med printeren fra skolen?
Avatar billede blueice Nybegynder
11. oktober 2007 - 16:56 #1
btw. jeg er ikke interesseret i at købe en print server...
Avatar billede tonygk Nybegynder
12. oktober 2007 - 14:34 #2
Det kan du desværre ikke, med mindre du sætter en vpn forbindelse op, hvilket er en MEGET kostbar affær.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. oktober 2007 - 20:14 #3
tonygk: det er direkte forkert. Det er blot et spørgsmål om at åbne de rigtige porte eller sætte vpn op i windows og forwarde vpn porte dertil, hvilket koster ca. 0 kr.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. oktober 2007 - 20:21 #4
hvis du vil dele printeren fra en computer burde det være nok at åbne port 139 og 445. Jeg vil dog ikke anbefale det. Hvis du gør det, så sørg i det mindste for at du kun tillader trafik fra din skoles ip adresse af.

Hvis din router understøtter pptp, skal du åbne for port 1723, for at de kan fungere.
Avatar billede blueice Nybegynder
21. november 2007 - 16:36 #5
riversen læg et svar
Avatar billede riversen Nybegynder
21. november 2007 - 20:23 #6
behold du dem bare
Avatar billede blueice Nybegynder
05. januar 2008 - 22:48 #7
okay