Avatar billede huhejman Nybegynder
11. oktober 2007 - 08:59 Der er 3 kommentarer

Stikkontakt skal være tændt 5 min før comp vil tænde

God morgen :)

Da mit lys er tilsluttet samme kontakt som min computer, slukker jeg denne hver nat. For et halvt år siden begyndte min computer så at få start problemer - den vil nemlig ikke starte før stikkontakten har været tændt i 5 minutter. Dette har ikke været et problem for mig endnu, men da jeg har tænkt mig at forære min computer til mine forældre vil jeg gerne høre, om andre har haft tilsvarende erfaringer, og evt. kunne sige noget om hvorvidt dette problem kan udvikle sig.

PS. jeg har skiftet både batteriet på bundkortet og strømforsyning, så jeg frygter at det er bundkortet, som jeg dog ikke har planer om at udskifte, da det ellers virker fint.
Avatar billede broenderup Nybegynder
11. oktober 2007 - 13:44 #1
Hejsa

jeg har oplevet det samme.

men fandt ud af at det var min strømforsyning i computeren som forvoldte problemet.

jeg har sjusset mig frem til at ladekondensatorerne i switchmode powersupply er under et stort pres, og dermed bliver svage med tiden, derfor er det bedst at der alktid er strøm på. det lyder underligt. men som sagt det er også kun noget jeg har sjusset mig frem til. prøv at lade være med at slukke for strømmen til computeren, og se om den er ligeså langsom dagen efter!
Avatar billede huhejman Nybegynder
12. oktober 2007 - 09:19 #2
ahah, jeg er ikke hel sikker på at jeg forstår hvad du mener, men det lyder plausibelt. Desværre har jeg skiftet størmforsyningen uden held.

PS. hvis jeg ikke slukker strømmen starter den med det samme hver gang, på nær den første gang.
Avatar billede klaro Nybegynder
15. oktober 2007 - 23:06 #3
Det må være ekstremt billige skod lytter der sidder i :-), min legetøjs PC til DooM og Heretic er fra 93 og starter hvergang, første gang. Knappen på maskinen døde under transport, så det er den på væggen der tænder og slukker :-).