Avatar billede k.andersen Nybegynder
10. oktober 2007 - 12:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hjælp til flash intro/galleri!

Hej experter,

Overskriften er nok ikke helt så korrekt, men vidste ikke hvad jeg skulle kalde den!

Jeg skal lave en flash, som minder lidt om introen her på http://www.peakperformance.com/

Det som jeg har lavet indtil videre ligger her: http://chillin.dk/flash.html og fla filen ligger der også http://chillin.dk/flash.fla, hvis det skulle have interesse!

Det som jeg mangler og ikke ved hvordan jeg skal gribe an - er at når den sorte streg kører tilbage, så skal den "trække" det nye billede med ind (ligesom på peakperformance.com) - jeg er godt klar over at jeg skal bruge actionscript, men udover det er jeg stort set blank! Udover det kunne jeg godt tænke mig, at den hentede billederne fra en mappe, så jeg bare kan uploade flere billeder til den uden at jeg skal rette i flashen!

Er der nogen der kan give mig nogle links til andre sider, hvor der evt. er en tutorial eller nogen som kan komme med et eksempel, som jeg så kan rette til.....alt modtages med kyshånd :-)

Håber det er til at forstå, ellers så må i spørge, så skal jeg prøve at gøre det bedre!

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede heeris Nybegynder
25. oktober 2007 - 20:19 #1
hey andersen,

Jeg kan forstå at du spørger om flere ting på en gang:
1. Hvordan for du den sorte streg til at trække et billede med tilbage
2. Hvordan for du flash til at læse alle billeder i en given mappen dynamisk

Er dette rigtigt forstået?

Jeg har lavet en simpel ASP løsning til #2 som en del af et gammelt projekt, hvis du er interesseret i den poster jeg den gerne.
Avatar billede k.andersen Nybegynder
15. oktober 2010 - 16:17 #2
lukker