Avatar billede bolle88h Nybegynder
09. oktober 2007 - 23:23 Der er 6 kommentarer

Western Digital ekstern harddisk problemer

Når jeg sætter min eksterne WD HDD i usb-porten kommer den frem i stifinder som sædvanligt, men jeg kan hverken se filsystemet eller hvor meget plads der er på disken. Og når jeg forsøger at få adgang til den forespørger den en formatering af disken.

Er der nogen chance for at jeg kan "restore" dataene vha. recovery software eller kan det være så simpelt som f.eks. en fejl i hardware/software styringen til disken?

Hilsen Morten
Avatar billede nva Praktikant
10. oktober 2007 - 07:53 #1
Du kan prøve at redde partitionen med dette http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede nva Praktikant
10. oktober 2007 - 07:55 #2
Hvis det ikke lykkes kan du prøve at kigge på denne tråd http://www.eksperten.dk/spm/752671 men virker det første, så er alt ok igen.
Avatar billede bolle88h Nybegynder
15. oktober 2007 - 21:53 #3
vil du have point?
Avatar billede nva Praktikant
17. oktober 2007 - 08:52 #4
Ja tak, men kun hvis mine råd hjalp dig.
Avatar billede bolle88h Nybegynder
10. november 2007 - 17:19 #5
well, det lader til at det er partitionen der er blevet slettet eller ødelagt. Med det program du linker til nva kan jeg godt gendanne filer, problemet er bare at den ikke genkender meget andet end billed- og lydfiler, så ukendte filtyper bliver gemt som .mp3 eller billedfiltype. Desuden sidder jeg med adskillige tusinder filer uden navn og lokation, jeg tænker så om det overhovedet er muligt at gendanne drevet så både filnavne og mapper er bevaret når en partition er blevet slettet/ødelagt.

Hvis ikke det kan blive bedre end det, får du point nva. :)
Avatar billede bolle88h Nybegynder
13. november 2007 - 23:00 #6
bump