Avatar billede michael20 Nybegynder
09. juni 2001 - 08:18 Der er 16 kommentarer

Hvor får man en ekstra IP adresse ?

Jeg har en computer koblet direkte til nettet på netexpres, via efficients software klient \"Enternet\".

Jeg ønsker en tilsvarede direkte forbindese for min anden computer. Går ud fra at jeg skal have en ekstra ip-adresse for at kunne gøre det. Hvordan får man fat i sådan en....Kan jeg bare oprette et nyt opasia abonnement, og så koble mig på netter via det på den anden computer med på den samme netexpres forbindelse...eller hvordan skal jeg gøre det ?

Michael

Avatar billede sukos Juniormester
09. juni 2001 - 08:34 #1
Du kan da vist gøre ved at installere en proxy-server på comp\'en som er på nettet, og derefter logge på nettet med den anden via en hub eller switch.
Avatar billede michael20 Nybegynder
09. juni 2001 - 08:38 #2
Den løsning ønsker jeg ikke, fordi det giver problemer i forhold til netspil. Jeg vil kunne spille på nettet på samme tid med begge computere.

Michael
Avatar billede sukos Juniormester
09. juni 2001 - 08:44 #3
Du kan bestille en ip hos teledanmark, d.v.s. ændre dit abonnement, så du får fast ip, og derved via en hub eller switch, få den anden comp på nettet.
Avatar billede michael20 Nybegynder
09. juni 2001 - 08:53 #4
Men skal jeg ikke bruge 2 IP\'er. Så en fast er vel ikke nok eller hvad ?

Michael Eriksen
Avatar billede sukos Juniormester
09. juni 2001 - 09:02 #5
Nej, det du skal bruge, er muligheden for at flere computere kan dele den samme forbindelse.
Du behøver ikke flere forskellige ip-adresser.
Avatar billede michael20 Nybegynder
09. juni 2001 - 09:04 #6
Og hvordan får jeg den mulighed for at flere computere kan dele den samme forbindelse ?  Er det nok bare at have en fast ip-adresse.

Giver det ikke problemer i forhold til netspil, når den indkommende data skal fordeles mellem de 2 computere ??

Tak for den foreløbelige hjælp iøvrigt

Michael

Avatar billede sukos Juniormester
09. juni 2001 - 09:05 #7
De spil du vil spille, ved du at IKKE er muligt at deltage gennem en proxy?
Plejer det ikke at være muligt? Fra spilserveren\'s side af?

Hvis du installerer en proxy, har du mulighed for at bestemme hvad de enkelte computere må og ikke må, i dit netværk.
Avatar billede sukos Juniormester
09. juni 2001 - 09:09 #8
Det du skal ha\' fat i, er en router, som giver dig en fast ip og en hub eller switch. Ved at teledanmark er begyndt på den service.

Sidder selv med adsl fra wol, som udleverede en router som er sat i en hub, som de andre comp\'er også er tilsluttet. De har derefter fået \"undernetmasker\" for at \"adskille\" dem fra hinanden
Avatar billede michael20 Nybegynder
09. juni 2001 - 09:12 #9
Ja, det er ikke muligt gennem en prozy. Jeg skal spille over zone.com.

Jeg har router som giver de andre computere undermasker, men udaftil er der stadig kun en IP adresse, hvilket betyder at kun EN computer kan have fri adgang til uautoriseret tratik, så routerløsningen kan ikke anvendes.

Michael
Avatar billede sukos Juniormester
09. juni 2001 - 09:13 #10
Routerens default ip-adresse er 192.168.1.1
Næste led, (min comp) får 192.168.1.2
Næste 192.168.1.3
o.s.v.
Avatar billede sukos Juniormester
09. juni 2001 - 09:14 #11
Du har en fast ip-adresse?
Avatar billede sukos Juniormester
09. juni 2001 - 09:16 #12
HAr du et link, til spilsiden? Ikke bare zone.com!
Avatar billede michael20 Nybegynder
09. juni 2001 - 09:20 #13
Routeren får tildelt en dynamisk adresse på wan siden. Indaftil 192.168.1.1, og så uddeler den lan numre til de andre computere.

Siden er http://zone.msn.com/conquerors/default.asp

Hvis jeg skal spille via router skal jeg bruge host/mapping så kan jeg komme til at spille på den ene comp, men det udelukket den anden.

Derfor vil jeg have løsningen med 2 direkte forbindelser udenom routeren.

Michael

Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2001 - 09:22 #14
Ved hjælp af iShare, skulle man kunne kunne spille også fra klienter. Et af de få netsharreprogrammer, hvor det skulle kunne lade sig gøre. Eller må løsningen jo være at købe en ekstra adresse.
Avatar billede sukos Juniormester
09. juni 2001 - 09:33 #15
Har netcafeer et hav af ip-adresser?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2001 - 09:34 #16
Ja