Avatar billede kram78 Nybegynder
08. oktober 2007 - 19:06 Der er 5 kommentarer

Kan ikke se Sata disk i bios?

Jeg har lige købt mig en sata disk + en sata kontroller, da jeg ikke har sata stik på mit motherboard. Jeg har smidt disken på og fundet og formateret den i windows. Den er til at finde i windows men ikke i biosen? Nu vil jeg gerne have mit styresystem over på disken ved at clone det fra min gamle ata disk over på min nye sata disk. Når jeg forsøger det med Aronis starte den fint, jeg vælge diskene og så genstarter den. Efter få min siger den færdig og tillykke, men intet er klonet over?

spg.1: Kan det havet noget at gøre med at min disk ikke er til at se i biosen?

spg.2: Hvordan får jeg min disk frem i biosen så jeg kan sætte mit windows til boote fra din, når jeg engang får den over på? (evt. ved at tage image af den nyværende og så over på i windows)

Hvordan løser jeg det her nemmest?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2007 - 19:31 #1
Du kan ikke se en SATA i BIOS - brug INSERT til at klone
Avatar billede kram78 Nybegynder
08. oktober 2007 - 21:10 #2
INSERT? Knappen insert? eller er det et program?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2007 - 21:14 #3
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2007 - 19:42 #4
hallooooo
Avatar billede kram78 Nybegynder
27. februar 2010 - 19:58 #5
Helgic vil du smide et svar her, så jeg kan acceptere dine svar! Har været lidt væk fra siden :)