Avatar billede hyha Nybegynder
06. oktober 2007 - 00:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

phpMyAdmin install på servage.net's server

Hejsa.

Jeg har sammen med et par bekendte har købt noget plads ved servage.net. Det er min gamle hostmaster der administrerer det for os andre, og da det kun er ham der har adgang til 'konto administrationen' kan jeg ikke bruge den phpMyAdmin servage.net har installeret.
Jeg er herefter blevet tilrådet at google hvordan jeg selv installerer en phpMyAdmin jeg kan bruge, men dette dog uden held.

Nogen der kan hjælpe mig her???

Jeg har lidt erfaring med at arbejde/installere det på min egen "vindåse", men hvad gør jeg når jeg skal have den til at snakke med en database på en anden server? Skal jeg have en til at ligge på min egen maskine eller på servage.net?
Og hvordan skal jeg konfigurere den??

Jeg har fået smidt en version op nu, hvor den i det mindste spørger efter user/pass, men den accepterer det ikke.
Tidligere har den skrevet den ikke kunne forbinde til SQL servicen, men ved ikke om det er forsvundet fordi jeg bare har konfigureret det hele forkert.

Nogen der kan lave en udførlig beskrivelse?? (Skåret ud i dansk pap)
Avatar billede smitx Praktikant
06. oktober 2007 - 15:46 #1
Stakkels dig, jeg er lige skredet fra servage.net pga. total mange nedetider.

172 gange har deres servere mistet forbindelsen indtil videre til deres MySQL bare i dag alene.

opret et bibliotek "phpmyadmin" kopier hele moleviten op til den.

ændre config.inc.php til:

<?php
/*
* Generated configuration file
* Generated by: phpMyAdmin 2.11.0-rc1 setup script by Michal &#268;iha&#345; <michal@cihar.com>
* Version: $Id: setup.php 10420 2007-06-03 23:30:40Z lem9 $
* Date: Tue, 07 Aug 2007 19:09:51 GMT
*/

/* Servers configuration */
$i = 0;

/* Server mysql1032.servage.net (config:loom) [1] */
$i++;
$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'mysqlXXXX.servage.net';
$cfg['Servers'][$i]['extension'] = 'mysql';
$cfg['Servers'][$i]['connect_type'] = 'tcp';
$cfg['Servers'][$i]['compress'] = false;
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'config';

/* End of servers configuration */

?>

XXXX = det nummer det drejer sig om.
Avatar billede smitx Praktikant
06. oktober 2007 - 15:48 #2
P.S.

det er hver dag deres lort er nede, og standard svar fra dem er:

Try create a new database and move it to there.

eller

We don't have any problems!

Bare underligt, alle brugerne fra hele verden har samme problemer :D
Avatar billede hyha Nybegynder
08. oktober 2007 - 16:54 #3
Hmm... Det ændrede det, men virker stadig ikke.

Får fejlen:
MySQL returnerede:
#1045 - Access denied for user 'root'@'77.232.66.198' (using password: NO)

Siger det dig noget??
Avatar billede hyha Nybegynder
08. oktober 2007 - 16:55 #4
Og forresten hvis det er til nogen hjælp så er det følgende phpmyadmin jeg bruger:

phpMyAdmin-2.11.1-all-languages
Avatar billede smitx Praktikant
08. oktober 2007 - 17:09 #5
Så prøv følgende:

<?php
/*
* Generated configuration file
* Generated by: phpMyAdmin 2.11.0-rc1 setup script by Michal &#268;iha&#345; <michal@cihar.com>
* Version: $Id: setup.php 10420 2007-06-03 23:30:40Z lem9 $
* Date: Tue, 07 Aug 2007 19:09:51 GMT
*/

/* Servers configuration */
$i = 0;

/* Server mysql1032.servage.net (config:navn) [1] */
$i++;
$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'mysqlxxxx.servage.net';
$cfg['Servers'][$i]['extension'] = 'mysql';
$cfg['Servers'][$i]['connect_type'] = 'tcp';
$cfg['Servers'][$i]['compress'] = false;
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie';
$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'mysqldatabasebrugernavn';
$cfg['Servers'][$i]['password'] = 'mysqldatabasekode';

/* End of servers configuration */

?>
Avatar billede smitx Praktikant
08. oktober 2007 - 17:10 #6
hvis den fejler med cookie så ændre:

$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie';
til
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'config';
Avatar billede hyha Nybegynder
08. oktober 2007 - 21:12 #7
Æv, virker stadig ikke. Men det bliver bedre.
Prøvede med ovenstående config. Men bliver lidt bedre. Jeg kommer ind, og kan nu vælge serveren, men når jeg vælger denne kommer denne fejl:

Fejl
Konfigurationsfilen skal nu bruge et hemmeligt kodeord (blowfish_secret).

Jeg prøver at oprette en blowfish kode i conf filen. (Skal denne være noget specielt?)
Nu kommer der så en logonformular, men kan ikke logge ind. Følgende fejl kommer:

#1045 - Access denied for user '10unge'@'77.232.66.198' (using password: YES)

Fjerner koden igen, og ændrer til config mode. og får følgende fejl:

#1045 - Access denied for user '10unge'@'77.232.66.198' (using password: YES)

Har du flere idéer??
Avatar billede showsource Seniormester
09. oktober 2007 - 06:21 #8
I config.inc.php er netop en linie:
$cfg['blowfish_secret'] = '';

Den må ikke være tom hvis du bruguer cookie til login.

Min config.inc.php ( det vigtige )

$cfg['blowfish_secret'] = 'etellerandet';

/**
* Server(s) configuration
*/
$i = 0;
// The $cfg['Servers'] array starts with $cfg['Servers'][1].  Do not use $cfg['Servers'][0].
// You can disable a server config entry by setting host to ''.
$i++;
$cfg['Servers'][$i]['host']          = 'localhost'; // MySQL hostname or IP address
$cfg['Servers'][$i]['port']          = '';          // MySQL port - leave blank for default port
$cfg['Servers'][$i]['socket']        = '';          // Path to the socket - leave blank for default socket
$cfg['Servers'][$i]['connect_type']  = 'tcp';      // How to connect to MySQL server ('tcp' or 'socket')
$cfg['Servers'][$i]['compress']      = FALSE;      // Use compressed protocol for the MySQL connection
                                                    // (requires PHP >= 4.3.0)
$cfg['Servers'][$i]['controluser']  = '';          // MySQL control user settings
                                                    // (this user must have read-only
$cfg['Servers'][$i]['controlpass']  = '';          // access to the "mysql/user"
                                                    // and "mysql/db" tables)
$cfg['Servers'][$i]['auth_type']    = 'cookie';    // Authentication method (config, http or cookie based)?
$cfg['Servers'][$i]['user']          = '';      // MySQL user
$cfg['Servers'][$i]['password']      = '';          // MySQL password (only needed
Avatar billede smitx Praktikant
09. oktober 2007 - 11:18 #9
Så prøv følgende:

<?php
/*
* Generated configuration file
* Generated by: phpMyAdmin 2.11.0-rc1 setup script by Michal &#268;iha&#345; <michal@cihar.com>
* Version: $Id: setup.php 10420 2007-06-03 23:30:40Z lem9 $
* Date: Tue, 07 Aug 2007 19:09:51 GMT
*/

$cfg['blowfish_secret'] = '123kalddethvadduvil';

/* Servers configuration */
$i = 0;

/* Server mysql1032.servage.net (config:navn) [1] */
$i++;
$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'mysqlxxxx.servage.net';
$cfg['Servers'][$i]['extension'] = 'mysql';
$cfg['Servers'][$i]['connect_type'] = 'tcp';
$cfg['Servers'][$i]['compress'] = false;
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie';
$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'mysqldatabasebrugernavn';
$cfg['Servers'][$i]['password'] = 'mysqldatabasekode';

/* End of servers configuration */

?>
Avatar billede hyha Nybegynder
09. oktober 2007 - 15:48 #10
Hmm... det har jeg
Avatar billede hyha Nybegynder
14. oktober 2007 - 17:32 #11
#Showsource
Returnerer fejl: 2002

#smitx
Retunerer fejl: 1045 som sædvanligt =(

Er ved at være lidt træt af det her... hehe
Avatar billede hyha Nybegynder
11. september 2008 - 01:08 #12
Hmm... fandt aldrig en løsning på dette problem, så lukker den hermed. Vi er på gik efter en anden server.