Avatar billede jmk84 Nybegynder
05. oktober 2007 - 20:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Printe via Printserver over TCP/IP i OSX?

Hej Eksperter - er lidt i tvivl om kategorien.

Jeg sidder og roder med damens nye MacBook på netværket her i lejligheden. For kort at ridse op:

Router: LinkSys WRT54G, firmware: v3.03.6 IP:192.168.1.1 (ingen AppleTalk)
Printserver: Intel NetportExpress PRO/10, IP:192.168.1.105 (kan køre AppleTalk). Ved godt det er en gammel svend...
Printer: HP LaserJet 1200 series

Vista Business client over WLAN - print OK.
XP Pro SP2 client over LAN - print OK.
XP Pro SP2 client over WLAN - print OK.
OS X 10.4.10 client på MAC over LAN -  Argh!!!

Når jeg trykker på +'et i Print & Fax for at tilføje en printer, og vælger IP Printer for oven. Jeg vælger More Printers i bunden, for derefter at vælge Windows Printing og Workgroup (det hedder min arbejdsgruppe - suprise!). Der sker så det lykkelige, at min printserver fremgår af listen - den vælger jeg, og vælger dernæst LPT 1, hvor printeren sidder i Printserveren. Jeg trykker Add, og så burde det køre - Super!. Men...:

Når jeg printer fra eks. word, så stopper den automatisk udskrivningen i køen efter lidt tid, og sætter man den i gang igen, så sker der stadig intet. Kigger jeg i Printer Info under Name & Location / Host Name står der intet. Men hvordan får jeg det rettet?

Den installeres som  Kind: "Generic PostScript Printer". Det har jeg ændret til den faktiske printermodel, men uden held.
Hvad gør jeg galt? Er der rod i protokollerne? Kan en Mac ikke printe over TCP/IP, eller? Den finder jo serveren og porten.

Har hørt lidt om AppleTalk - men der ligger begrænsningen i routeren, der ikke understøtter den slags. Kan selvfølgelig tilgå routerens og printserveres webinterface, uden probs.

Hvordan kommer jeg videre herfra? Tak for hjælpen.

Mvh,
Jesper
Avatar billede enya Nybegynder
05. oktober 2007 - 21:12 #1
>svensson1: STOP dog dine ubehagelige kommentarer i spørgsmål på E...!!!
Avatar billede enya Nybegynder
05. oktober 2007 - 21:14 #2
>jmk84: UNDSKYLD jeg blander mig, uden at have løsningsforslag - men det er ikke første gang svensson1 gør dette.!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. oktober 2007 - 21:15 #3
Og han er nu anmeldt.

Det hører ikke hjemme på E!
Avatar billede enya Nybegynder
05. oktober 2007 - 21:17 #4
>the sheriff: tak - jeg vidste nemlig ikke, hvordan man gjorde det.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2007 - 21:27 #5
Avatar billede jmk84 Nybegynder
05. oktober 2007 - 21:36 #6
Nå, det var da ny jargon herinde, haha... Men intelligensen rækker vel ikke langt, når der ikke skal mere til at underholde folk end den slags.

>helgec: Det link du beskriver er til opsætning af Win XP. Hvis du læser mit spørgsmål, så er det ikke i Windows mit problem ligger - men i OS X. Så det kommer jeg ikke rigtig videre af.
Avatar billede snowball Novice
05. oktober 2007 - 21:51 #7
svensson1 er blevet deaktiveret. Han fik en advarsel sidste gang, men eftersom han ikke rettede sig efter det, er brugeren nu blevet deaktiveret.

Snowball / Admin
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2007 - 07:34 #8
UPS !!
Avatar billede jmk84 Nybegynder
07. oktober 2007 - 15:10 #9
Der er ikke andre bud på denne? Alt modtages med kyshånd..
Avatar billede enya Nybegynder
16. december 2007 - 16:09 #10
Lukketid...???
Avatar billede jmk84 Nybegynder
16. december 2007 - 17:36 #11
Nå, hov ja.. naturligvis.