Avatar billede zuiq Nybegynder
05. oktober 2007 - 17:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Genstart comp. hvis fejl

Hey,

Er der en måde at få hele Mac'en til automatisk at genstarte hvis der sker en fejl - et programmer går ned el. lign?

Mads.
Avatar billede egonspock Seniormester
05. oktober 2007 - 19:03 #1
Der er to ting du kan gøre enten 1) sætte et cronjob op, der checker om en proces er kørende, og genstarter, hvis det ikke er tilfældet. Det er nok en god ide at sætte intervallet mellem checks så sjældent at du også kan nå at slå det fra, skulle der være problemer med jobbet. 2) i Systemindstillinger->energibesparelse under indstillinger, kan du slå "Genstart automatisk efter strømafbrydelse" til.
Avatar billede zuiq Nybegynder
06. oktober 2007 - 20:01 #2
Mange tak for svaret :)

Mht. 2 - genstarter den så ikke kun ved strømafbrydelse? ikke når et program går ned?
Avatar billede egonspock Seniormester
07. oktober 2007 - 00:12 #3
Jo, men jeg har da haft apache kørende i mere end 200 døgn uden at skulle genstarte hverken computer eller proces, så jeg har aldrig haft problemet. (jeg besluttede at opgradere fra 10.1.5 til 10.2.8 på et tidspunkt.). Jeg ville nok bare lave en entry i crontaben med et program, der checker om dit program kører eller ej og så genstarte processen. Jeg forstår ikke helt det der med at genstarte maskinen, blot fordi en proces ikke kører. Det er jo ikke en windoze-maskine...