Avatar billede cogitans Nybegynder
04. oktober 2007 - 20:34 Der er 13 kommentarer

Sammenligning af grafikkort+motherboard

Jeg har prøvet at finde nogle tests, hvor
BioStar PT890 775
BioStar PT890 775 SE
samt
3dView Nvidia 7900 GT 256MB
3dView Nvidia 7950 GT 512MB
bliver sammenlignet. Før i tiden kunne man benytte www.tomshardwareguide.com, men der synes jeg ikke, at jeg kan se en passende test.
Hvor kan jeg finde tests, som opfylder mine kriterier?
Avatar billede cogitans Nybegynder
04. oktober 2007 - 21:23 #1
Og jeg kan egentlig også godt bruge priser på de forskellige stykker hardware, da jeg så selvfølgelig har ét mere sammenligningsfaktor...
Avatar billede cogitans Nybegynder
06. oktober 2007 - 10:14 #2
...det er måske ikke så ligetil, som i de "gamle dage"?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. oktober 2007 - 10:29 #3
Du kan sammenligne dine gpu'er her (markeret med blå):

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=711&model2=710&chart=318

Mht. test af BioStar, skal du nok ind på deres hjemmeside og se efter links til reviews. Eller prøve at google dig frem.

Priser kan du sammenligne på gode gamle edbpriser :)

http://edbpriser.dk
Avatar billede cogitans Nybegynder
06. oktober 2007 - 17:22 #4
Nej, jeg synes ikke, at jeg kan finde dem på edbpriser. Jeg gik ud fra, at de var for gamle af model...?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. oktober 2007 - 21:40 #5
Det er sikkert korrekt. Kender ikke meget til BioStar, da det ikke lige er mit foretrukne mærke :)

Men hvis det er gamle kort, hvorfor ønsker du så pris på dem?
Avatar billede cogitans Nybegynder
06. oktober 2007 - 21:43 #6
Jeg ved heller ikke, om de er gamle kort. Jeg vil ikke tro det, da man stadig kan købe dem nogle steder. Men jeg har mulighed for at få fat i 1 stk ud af 2 stks, så jeg vil lige finde ud af, hvilken der er bedst og dyrest.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. oktober 2007 - 22:10 #7
Du må ikke give mere end et par hundrede for dem.

Ikke med det chipset og fra BioStar :)
Avatar billede cogitans Nybegynder
06. oktober 2007 - 22:56 #8
Nej, det anede jeg nok. Men det er ret vigtigt, at jeg finder prisen for hver af dem på et pågældende tidspunkt...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. oktober 2007 - 22:59 #9
Jeg tror ikke helt jeg forstår problemstillingen?
Avatar billede cogitans Nybegynder
06. oktober 2007 - 23:40 #10
Jeg skal have sammenlignet de 2 par både mht. specifikationer og pris.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. oktober 2007 - 09:43 #11
Jamen hvorfor, når det er middelmådige forældede kort?
Avatar billede cogitans Nybegynder
08. oktober 2007 - 22:56 #12
Fordi det er dette kort, jag har en god mulighed med. Men det er vel reelt ligemeget, om det er det ene eller andet kort, når jeg konkret spurgte om dette...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. oktober 2007 - 08:18 #13
Jamen så held og lykke med det :)