Avatar billede alfredo Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:12 Der er 9 kommentarer

Sløv pc

Hej
Jeg har ellers haft en ok pc kørende men den en nu blevet meget langsom.
Jeg har lige formateret mit c-drev og geninstalleret winXp pro.

Men det har ikke hjulpet mig ret meget.
Der var engang en der viste mig at på bundkortet sidder der noget der minder om et fladt batteri. Den sagde han at man skulle fjerne fra bundkortet og så sætte den på plads igen. Så havde computeren glemt alt om hvad den hed og var renset helt. Hvis jeg gør dette, skal jeg så hen og geninstallerer winXp igen eller skal jeg bare installerer drivere til al min hardware i computeren igen. Ligeledes vil computeren boote igen når den er sat til at boote fra dvd-drev først, hvis den ikke kan se det.
Går den så bare videre til min harddisk hvor det hele jo stadig skulle ligge. Håber at I vil hjælpe en pc-mongol.
Passer det at det hjælper at afmonterer denne batteri lignende ting ? og hvordan kommmer jeg videre hvis jeg gør det ?
Sætter lige lidt data på min pc ind, hvis det kan hjælpe lidt.
  DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Motherboard:CPU Type Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)
Motherboard Name Abit IC7(-G)  (5 PCI, 1 AGP Pro, 4 DDR DIMM, Audio, IEEE-1394)
Motherboard Chipset Intel Canterwood i875P
System Memory 1024 MB  (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type  Award (08/30/04)
Communication Port                                Kommunikationsport (COM1)
Communication Port  Printerport (LPT1)
Display:Video Adapter NVIDIA GeForce 7600 GT  (256 MB)
Monitor Compaq MV740  [17" CRT]  (10331)
Multimedia:Audio Adapter Creative SB Live! Player 1024 Sound Card
Audio Adapter Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]
Storage:IDE Controller Intel(R) 82801EB Ultra ATA Storage controllere - 24DB
SCSI/RAID Controller MagicISO SCSI Host Controller
Floppy Drive  Diskettedrev
Disk Drive WDC WD800AB-00CBA0  (74 GB, IDE)
Disk Drive Maxtor 6Y080P0  (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Optical Drive LITE-ON DVDRW LDW-851S  (DVD+RW:8x/4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:12x, CD:40x/24x/40x DVD+RW/DVD-RW)
Optical Drive MagicISO Virtual DVD-ROM0000
Optical Drive SONY CDU5211  (52x CD-ROM)
SMART Hard Disks Status  OK
03. oktober 2007 - 20:21 #1
Det med "fladt batteri" på bundkortet vil IKKE ændre NOGET SOM HELST mht din XP (eller anden) instalation. Renset eller hvad du har forstået ???
03. oktober 2007 - 20:23 #2
Hmmm... "...geninstalleret winXp pro...."

Har du relevante Sikkerhedsprogram(mer)?
Fuld WindowsUpdate ?
Alle relevante driver(s) ?
Avatar billede alfredo Nybegynder
04. oktober 2007 - 06:47 #4
Jeg er da lidt ked af at have spurgt om hjælp her, hvis det kun er sådan en opblæst narrøv der vil forsøge at sige noget.

Så må jeg jo bare forhører mig, andre steder hvor man måske har lidt tillid til at
andre også kan installerer windows incl. de så kaldte relevante ting.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. oktober 2007 - 07:26 #5
Det er for din egen skyld, med alle de åbne spørgsmål, er det ikke sikkert at nogen vil hjælpe.
04. oktober 2007 - 07:32 #6
<silbidor>: Nemlig !
Avatar billede alfredo Nybegynder
04. oktober 2007 - 13:13 #7
Jeg kan kun undskylde at jeg ikke stiller spørgsmål på den plan som I befinde jer.
Mente bare at her var der plads til alle uanset om man lige var en pc-begavelse eller ej.
Håber da bare at andre kan stille nogle spørgsmål der kan passe jer.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. oktober 2007 - 13:34 #8
Med det sprog du fører alfredo 04/10-2007 06:47:14 overfor dr1 larry er det vist bedst at du fiser ud af bagdøren.
Avatar billede alfredo Nybegynder
04. oktober 2007 - 15:15 #9
Ja da for jeg mener det da, for hvis det er hjælp til en man mener stiller for mange spørgsmål i et, at man stiller lige så mange spørgsmål selv, i stedet for at svare på hvad der bliver spurgt om, og mellem linierne sige at folk er idioter så skal man da finde andre kilder at spørge.
Et ok svar for mig havde været som han starter. " nej, lad den batteri lignede ting være på dit bundkort, den har intet med dit problem at gøre. Fordi at den bruges kun til at ????? .
Men nej det aner han nok ikke, derfor kammer han over med standart ting som han sikkert har hørt andre svare.
Men ok jeg kommer ikke længere her.