Avatar billede syntax_hh Nybegynder
02. oktober 2007 - 19:24 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Intet output fra grafikkortet? eller?

Hej eksperter!

Jeg har lige opgraderet nogle få ting på min stationær.
1. CPU: Pentium 4 3GHz opgraderet til Core 2 Duo 2.667 GHz
2. Køler: Ny Zalman CPU køler (luftkøling)
3. GFX: Fra ATI x1300 til MSI GeForce NX8600GTS
4. Ny PSU fra Chill Innovation på 450W. Den gamle var på 550W dog med væsentlig lavere ampere per volt.

Alt kører som det skal, ingen bip-lyde, og alt er i fulde omdrejninger. Problemet er, at der simpelthen ikke er noget signal til min monitor. Jeg har prøvet med flere forskellige monitorer.

Andre ting jeg har prøvet:
Begge PSU'er. Både det gamle og nye grafikkort (jeg kan heller ikke få noget signal ved det gamle længere). Både DVI og VGA. Flere forskellige kabler. Både venstre og højre DVI-udgang. Alle disse ting har jeg prøvet kombineret.

Grafikkortet får strøm som det skal. Umiddelbart skulle der ikke være noget galt, slet ikke når den også kan starte op normalt, bare uden signal til monitoren. Jeg har ikke testen lyden da den ikke automatisk starter windows op (for at lytte efter windows opstartslyden).

Jeg tænker selv at det kan være problemer med bundkortet, men det virkede fint før jeg skiftede nogle dele ud, og jeg har ikke tabt det, ej heller synlig skade. Det har ej heller været udsat for statisk elektricitet, da jeg har afladet mig selv via en radiator hver gang jeg rodede med noget. Jeg har desværre ikke et andet kompatibelt bundkort jeg kan afprøve med. Så nu giver jeg simpelthen op og overlader det til Jer.. Nogle forslag?
Avatar billede kfz Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:03 #1
hvilken model er dit bundkort?
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:16 #2
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:25 #3
Dit bundkort understøtter ikke din cpu.
Avatar billede kfz Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:24 #4
lige præcis det jeg også ville finde ud af.

Selvom begge processorer er socket 775, så understøtter dit bundkort kun Pentium 4 processorer, og altså hverken core 2 duo, eller core 2 quad.

så enten skal du have et bundkort der understøtter din nye cpu, ellers skal du prøve at få den solgt.
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:05 #5
Damn.. Havde jeg ikke lige tænkt over.. Nå men så må man jo ud og spytte flere penge i kassen. No worries, det bundkort var alligevel lidt forældet. Thesheriff var først, så vil du aflægge et svar?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:06 #6
Nej, det var nu kfz :)

Jeg havde ikke kunnet svare, hvis ikke han havde stillet spørgsmålet.
Avatar billede kfz Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:30 #7
thesheriff - hvis du er interesseret kan vi sagtens dele, jeg gav muligvis ledetråden, men du gav svaret.

syntax - hvis du skal have hjælp til at finde bundkort, siger du bare til.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:32 #8
Ok, mange tak
Avatar billede kfz Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:33 #9
thesheriff - ingen problemer, har alligevel ikke det helt store at bruge mine point til, og du var trods alt den første med det endelige svar.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:37 #10
Jo, men det kunne jeg ikke ha gjort, hvis ikke du havde fremtvunget lidt flere data fra spørger :)
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:40 #11
Så får I lov til at deles ;)

Jeg har kigget på dette bundkort, og det ser umiddelbart fint ud, ligeså prisen. Har også fået gode reviews m.m.
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2092746
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:49 #12
Hvis ikke du skal køre SLI, ville jeg vælge et med P35 chipsættet i stedet, fx dette:

http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2095325&lokation=
Avatar billede kfz Nybegynder
02. oktober 2007 - 23:22 #13
jeg har selv lige bestilt computer i dag, og har købt dette bundkort: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380743
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
03. oktober 2007 - 08:30 #14
Ja, men jeg havde lagt en max pris på 1000 kr for bundkortet.

Desuden understøtter det bundkort jeg har valgt de RAM jeg har i forvejen, og også C2D E6750, hvilket der ikke er mange bundkort der gør.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. oktober 2007 - 08:33 #15
Det er næsten synd, at du foretager en opgradering uden også at få dine ram med :)

Hvilke ram har du nu?
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
03. oktober 2007 - 11:45 #16
2*1GB 500 MHz et eller andet. Jeg opgraderer rammene senere :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. oktober 2007 - 11:49 #17
Tja jeg synes måske bare det er lidt tosset, at du ikke køber et bedre bundkort - også selvom du bliver nødt til at købe nye ram.
Avatar billede kfz Nybegynder
03. oktober 2007 - 14:41 #18
kan se at bundkortet understøtter op til PC2-6400, hvilket er udmærket til normalt brug.

thesheriff - tænker du på et bundkort der kan køre med DDR3?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. oktober 2007 - 14:45 #19
Ikke nødvendigvis, men ihvertfald et bedre chipset.
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
03. oktober 2007 - 15:12 #20
Er forskellen da værd at bruge så mange ekstra penge på? Det synes jeg nemlig ikke.
Avatar billede kfz Nybegynder
03. oktober 2007 - 15:13 #21
thesheriff - den kan vi være helt enige om.

syntax - der findes også udmærkede bundkort med P35 chipset til under 1000 kr. Har du planer om at køre SLI?
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:15 #22
Nej jeg har ikke planer om at køre SLI.. Problemet er at jeg ikke kan finde noget P35 bundkort til under 1000 kr, der også understøtter C2D E6750... Og så skal jeg også til at spytte penge i nye ram, hvilket jeg ikke er interesseret i lige pt.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:18 #23
Hvad er der galt med det jeg linkede til?
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:46 #24
Som sagt, det understøtter ikke C2D E6750.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:49 #25
Dvs min PC virker ikke :)

Jo det gør det skam.

Hvor har du fået den idé fra?
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:55 #26
Well.. På SHG.dk står den ikke under listen over understøttede CPU'er, og E6750 er generelt ikke understøttet af ret mange bundkort, heller ikke selvom bundkortet kører med 1333 MHz FSB og understøtter C2D.

Anyways.. Jeg har bestemt mig. Rammene bliver opgraderet senere. Det bundkort jeg har købt er jo fint nok, det kan det det skal, og ikke en masse mere jeg ikke får brug for som kræver at jeg opgraderer andre dele.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:59 #27
Har bundkortet et P35 chipset og LGA775 socket, så kører en E6750 fint.

Mere skal der ikke til :)

shg er rigtig gode til meget, men du må ikke bruge dem alene, når du skal finde ud af om HW er kompatibelt.

Men tror da også, at du bliver glad for dit nye udstyr :)
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:07 #28
Jeg prøvede også at tjekke Asus' hjemmeside, men jeg fandt ikke en detaljeret liste over kompatible CPU'er, kun at det understøtter C2D, men det er der jo så mange bundkort der påstår uden at understøtte E6750.

Anyway, tak for den ekstra hjælp :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:08 #29
Det var mange points, så det manglede bare :)
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:15 #30
Tjaeh, var lidt desperat :D