Avatar billede webudvikleren Nybegynder
02. oktober 2007 - 17:48 Der er 10 kommentarer

Gode vista-anti-virus programmer.

Kære Eksperten.
Jeg har kigget rundt på de forskellige spyware-fri hjemmesider. Deriblandt arlet.dk og spywarefri.dk, men de virus-programmer og virus-scanner de anbefaler, fungerer ikke på vista. Ej heller ikke online-skannerne.

Kan I anbefale nogle gratis programmer som kan rydde op for virus, spyware, og alle de andre?

Min computer er nemmelig ved at blive mere og mere langsom, og har ikke skannet i 5 mdr.

Forhånd tak!
Avatar billede arlet Juniormester
02. oktober 2007 - 17:54 #1
Avatar billede fedora Nybegynder
02. oktober 2007 - 19:25 #2
Du kan også benytte McAfee Total Protection 2007, der er der nemlig blevet lavet en patch så den også virker på Vista.
Avatar billede rebecca Novice
02. oktober 2007 - 20:27 #3
Hej Kan kun anbefale at du bruger Avast som arlet henviser til, kører selv med vista og har brugt avast siden jeg overgik til vista og den fungere ganske upåklageligt.

Mvh.Rebecca
Avatar billede arlet Juniormester
02. oktober 2007 - 20:38 #4
fedora -> Mcafee er vist ikke gratis ;-/
Avatar billede fedora Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:11 #5
arlet -> Arg sorry havde lige overset det. Men hva jeg mener stadig at deres anti-virus er pengene værd.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2007 - 07:11 #6
Jo, McAfee kan godt hentes gratis, uden at være i en trial- share- version.
Og fuld funktionsdygtig. :-)
Herfra: http://safety.aol.com/isc/BasicSecurity/

MEN:
Den har en grim tendens til pludselig at trække 100% CPU-kraft, uden at jeg aner hvorfor. :-O
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2007 - 07:15 #7
Vedr. pludselig at at trække 100% CPU-kraft:
Og nej, det er ikke en update, scanning eller lign. den er i gang med.
Og jeg har endda en AMD 64 X2 DUAL CORE 3800+ processor...
Avatar billede arlet Juniormester
03. oktober 2007 - 07:50 #8
ok, nu har Mcafee sammen med Norton altid været kendt for at æde alle computerens resource kræfter
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
03. oktober 2007 - 08:15 #9
Jeg kører med Avast på Vista Ultimate, og det virker fint, AVG fungerer også udeærket på Vista, så det burde da ikke så svært at finde noget brugbart antivirus!!
Hvad spyware angår, så virker SuperAntispyware altså også på Vista, så jeg ved da godt nok ikke lige hvad det er du har prøvet!!
Avatar billede fedora Nybegynder
03. oktober 2007 - 21:28 #10
arlet -> Resursekrævende? Ja måske på ram siden men min cpu ligger på 0% når jeg ikke laver noget, så det synes jeg ikke selv at kunne mærke. PS har AMD Athlon 2800+ (Barton)