Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
02. oktober 2007 - 16:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

4GB RAM men Windows Vista melder 3326MB

Hej, jeg har netop opgraderet min PC til 4GB RAM. Men Windows Vista melder at der er 3326MB RAM. Så hvor er resten af RAM'ene blevet af? Er der nogen der har en forklaring på dette?
Avatar billede enya Nybegynder
02. oktober 2007 - 16:53 #1
Ved ikke om dette spørgsmål evt. kan hjælpe:  http://www.eksperten.dk/spm/781013
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 16:57 #2
Vista 32-bit kan kun håndtere max 4GB hukommelse alt inkl.

Det betyder, at når du sætter 4GB ram i din PC, så kan Windows ikke registrere dem alle, da den også skal registrere hukommelse på PCI-bussen.

Typisk går resten til grafikkort.

Der er altså ikke tale om en fejl.

Du kan leve med det eller købe en Vista 64-bit, som kan håndtere betydelige større mængder hukommelse.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
02. oktober 2007 - 17:13 #3
Ok, læg lige et svar.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 17:17 #4
Jeg ved ikke lige om du mener mig, men ellers afviser du bare :)
Avatar billede ranglen Nybegynder
02. oktober 2007 - 17:20 #5
hvis du tænker i opgradering, skal du lige tjekke om resten af hardwaren kan følge med. CPU, chipset...
Avatar billede madsrosborg Nybegynder
03. oktober 2007 - 21:08 #6
Bare rolig, du har de 4 GB ram, 32-Bit kan max håndtere 4 GB
- Kender problemet :)