Avatar billede shaze Nybegynder
02. oktober 2007 - 08:41 Der er 11 kommentarer

Knapper på Toshiba Satellite?

Jeg har fået mig en Toshiba Satellite bærbar, men har lidt problemer med tasterne.. eller dvs. den har nogle tegn, jeg ikke kan få frem. F.eks. den omvendte skråstreg (\) er jeg pt. nødt til at kopiere fra Word for at få fat i (meget praktisk ja..). Den burde ligge på både +-tasten og ´-tasten, men hverken Fn eller Ctrl+alt kan få den til at virke.

På ´-tasten er \ rød, og på æ- og ø-tasten er der også nogle røde og grønne bogstaver, men manualen melder intet om, hvordan man aktiverer dem!

Kn nogen hjælpe, trods den lidt indviklede forklaring? :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 08:50 #1
Har du prøvet:

Ctrl
Alt
Shift
AltGr

- sammen med +-tasten?
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
02. oktober 2007 - 08:58 #2
Nu kender jeg ikke specielt meget til Toshiba, men de fleste bærbare har en Funktions knap, som du nævner. Den styre typisk kontrast, lyd mv knapper i toppen af tastaturet, så det er ikke den du skal bruge ;-) Andre bruger "CRTL" tasten på samme måde.

Backslasch ( \ ) får man typisk ved, at holde "Alt Gr" - ikke CRTL+Alt - nede og så trykke på tasten? Det samme med f.eks £, $ og € - er det det?
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
02. oktober 2007 - 09:00 #3
--thesheriff - 2 sjæle een tanke, men du fik trykket først :-D
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. oktober 2007 - 09:01 #4
Kender det godt :)
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
02. oktober 2007 - 09:12 #5
Jeps - for længe om at trykke send - forstyrret af MSN) :-), men er blevet lidt forsigtig med at være EKKO -dårlig karma jeg fik i en lign. situation.
Avatar billede shaze Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:34 #6
Jeg har prøvet

Alt gr + tasten?
Alt gr + tasten´
Ctrl + shift + tasten? og tasten´
Ctrl + alt + tasten?
Ctrl + alt + tasten´
Shift + alt + tasten ? og tasten´
Shift + alt gr + begge tasterne

samt begge tasterne med Ctrl, Fn, alt og shift alene..

Er ved at løbe tør for mulige kombinationer...
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:49 #7
Hmm - er du sikker på, at du kører med den rette tastatur opsætning? ( antager det er XP og at tastaturet er dansk?)
START->Kontrolpanel->Internationale ... indstillinger->Check at der er valgt dansk og Danmark.
Klik på fanen avanceret - her skal der også stå dansk.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:54 #8
Kan også være, du skal have en speciel tastatur driver ind? check din model her: http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/tais/su/su_sc_home.jsp
Avatar billede shaze Nybegynder
02. oktober 2007 - 13:13 #9
Det er Vista jeg kører...

Tjekker lige det med driver.
Avatar billede shaze Nybegynder
02. oktober 2007 - 13:20 #10
Har prøvet at opdatere drivere via Vista, den fandt ingen opdateringer. Tastaturopsætningen er dansk, har tjekket..

Kan ikke helt finde ud af den side, du linker til? Forklar for dummies, tack :)
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
02. oktober 2007 - 13:54 #11
Du finder den nok ikke hos MS. Nogle (få) bærbare skal have en speciel tastatur driver, for at visse indbyggede funktioner ( f.eks. FN tasten) og i sjældne tilfælde også selve tastaturet virker korrekt. Vend bunden i vejret på din bærbare - her finder du et model nummer et eller andet sted . Linket er til Toshiba's support side. Klik på downloadads . Vælg så din bærbar via model nummeret og derefter "Drivers". Se om der ikke er en speciel tastatur driver der?
Ellers post dit model navn og nummer her, så skal jeg kigge for dig ;-)