Avatar billede petros Nybegynder
01. oktober 2007 - 12:04 Der er 4 kommentarer

hvordan spiller man dvd i mac?

hejsa, jeg har lige fået en powerbook g3 bronze-tastatur med mac os x 10.2.8. hvordan kan jeg spille dvd film i den? jeg kan bare ikke finde ud af det. det er første gang jeg bruger en apple computer(bare så i ved det)
Avatar billede gnuhest Nybegynder
01. oktober 2007 - 12:38 #1
Prøv og hent et program der hedder itheater

Download det her:  http://www.itheaterproject.com/
Avatar billede gnuhest Nybegynder
01. oktober 2007 - 12:39 #2
Er sikker på det virker.. så smider lige et svar ;)
Avatar billede egonspock Seniormester
01. oktober 2007 - 15:21 #3
Hvis der er DVD-drev i din maskine, så burde der være et program, der hedder DVD-player i din programmappe, som faktisk burde starte når du sætter en DVD i. Det kan man også slå fra, og så må man selv starte det.

Når du taler system 10.2.8, er det ikke helt sikkert at iTheater virker, da de nye programmer ofte kræver 10.3.9 eller nyere. Det ser til gengæld fint ud :-)

En tredje mulighed (især hvis det ikke kun er region 2-DVD'er), er nogen gange at bruge VLC fra http://www.videolan.org/
Avatar billede egonspock Seniormester
01. oktober 2007 - 15:24 #4
10.2.8 udkom 3. oktober 2004, og der er sket -Rigtigt- meget siden da, så har du mulighed for det, er det en god ide at opgradere til 10.3.9, som er den seneste Powerbook G3-bronce kan køre.