Avatar billede Slettet bruger
27. september 2007 - 16:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min PC er død

Hej

Da jeg i dag sad og ville tjekke e-mails frøs min computer lige pludselig. Det vil sige, at alle mine usb-ting stoppede med at virke. Da jeg prøvede at genstarte virkede de heller ikke, men Windows startede og det hele.
Så prøvede jeg at åbne op for min computer for at se om nogle kabler havde forflyttet sig eller noget lignende. Da jeg ikke kunne se, at der var noget galt lukkede jeg den igen.
Da jeg så ville starte computeren igen kunne jeg ikke tænde den ved hjælp af power-knappen. Et stykke tid senere tænder den automatisk når der isættes et strømstik.

Blæserne kører, men på skærmen sker der intet. Power-knappen virker slet ikke. CD-rom drevet åbner heller ikke.

Hvad kunne der være galt??
Avatar billede psyclown Nybegynder
27. september 2007 - 17:04 #1
Dette kunne godt lyde som en kortslutning, eller som om at din strømforsyning er ved at stå af.
Tror ikke der er så meget at gøre, men du kunne prøve at koble alt fra, stik, PCI/AGP kort osv., og sætte det i igen, og se hvad der sker.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2007 - 18:02 #2
Ja, det er vel mit sidste håb. Tak for svaret.
Avatar billede psyclown Nybegynder
27. september 2007 - 18:22 #3
Skriv endeligt lige hvordan det går, når du finder ud af noget nyt :)
Avatar billede gurly Praktikant
27. september 2007 - 19:06 #4
jeg ville nok også prøve med en anden strømforsyning
Avatar billede hldc Nybegynder
27. september 2007 - 19:08 #5
Det er dit bundkort...  desværre,  (har selv lige oplevet det samme, :-/ )
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2007 - 19:30 #6
"Et stykke tid senere tænder den automatisk når der isættes et strømstik." Det lyder som termosikringen har slået fra - fjern alle strømstik undtaget det på bundkortet og se om computeren vil køre på BIOS alene
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2007 - 17:29 #7
Halloooooo
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2007 - 17:41 #8
En ny strømforsyning løste problemet.