Avatar billede gurly Praktikant
27. september 2007 - 16:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp mig med at forstå google adsense regler

Jeg her "google adsense"  og jeg har nærlæst reglerne, men jeg syntes ikke at jeg forstår dem.
De skriver at adsense reklamer ikke må plaseres i et
"popup vindue"  men hvad mener de helt presist med det.

mener de et popup vindue som popper op automatisk, eller mener de et vindue som selv åbner via et link på siden, men som ikke indeholde værktøjslinier / tilbageknap osv,

men hvor går grænsen, må man heller ikke plasere reklamerne i et vindue som bliver åbnet via "target_blank"  altså hvor siden åbner i nyt vindue ?

jeg syntes ikke at de er særligt grundige med at presisere hvad de egnetlig mener.

jeg her hørt om flere nu som siger at de var gode nok da de skulle godkendes, men når så det blet tid til udbetaling, så finde google en eller anden lille fejl hvor deres uklare regler ikke er overholdt, og så bliver kontoen anuleret, betalingen ikke udbetalt.

regler findes her >
https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=48182&sourceid=aso&subid=ww-ww-et-asui&medium=link

Da jeg er ved at nå første udbetaling, vil jeg altså gerne have helt klarhed for om en google reklame må plaseres i et vindue der er åbnet med target_blank  ? ? ?
Avatar billede perj Nybegynder
27. september 2007 - 16:35 #1
Avatar billede gurly Praktikant
27. september 2007 - 16:43 #2
perj > ja 145 sider hvor der "måske" står noget
tænkte at nogen måske viste noget om det c",)
Avatar billede ossian Nybegynder
28. september 2007 - 08:07 #3
Hej gurly,

Der er ikke noget i vejen for at have adsense kode på en side der åbner i et nyt vindue, så længe der er relevant og brugbart indhold på den side der åbner. Problemet opstår hvis du placerer adsense kode i et pop-up-layer, eller et afgrænset pop-up vindue.
Avatar billede gurly Praktikant
28. september 2007 - 23:24 #4
hvad er et popup layer ?
med afgrænset popup vindue mener du så et vindue hvor værktøjslinier er fjernet ?
Avatar billede gurly Praktikant
28. oktober 2007 - 01:56 #5
jeg lukker her, syntes ikke der blev fulgt op