Avatar billede michael20 Nybegynder
08. juni 2001 - 14:44 Der er 9 kommentarer

Oprettelse af gateway mellem 2 pc\'er

Jeg forsøger at få 2 computere til at spille netspil på samme tid via netexpress.

Hvis jeg laver en direkte forbindelse til den ene computer via eksempelvis programmet enternet vil jeg selvfølgelig kunne spille ubegrænset på den.

Da teledanmark kun understøtter én pppoe, vil jeg ikke kunne koble mig direkte på på samme tid med den anden computer, således som jeg har forstået det.

Kan jeg via et andet netkort i den første computer lade den anden computer komme på nettet via den første ved at bruge den som gateway....Hvordan skal dette sættes op...og vil jeg så kunne spille ubegrænset på begge computere på samme tid.

på forhånd tak..

Michael Eriksen

Avatar billede dar Nybegynder
08. juni 2001 - 14:50 #1
har du en router????

hvis ikke så kan du ikke :-(
Avatar billede michael20 Nybegynder
08. juni 2001 - 19:09 #2
jeg har en router...speedstream 2601, men jeg kan ikke få begge computere åbnet udaftil via den. Jeg kan åbne den ene ved at bruge host/mapping...men så kan den anden tilsyneladende ikke komme på spil som kræver indadgående trafik. Men jeg kan godt komme på nettet med den anden.

Nogle forslag til hvordan begge computere kan spille over eksempelvis zone.com på samme tid via enten routeren eller andet ?

Michael
Avatar billede dar Nybegynder
08. juni 2001 - 20:20 #3
Det var min ven(?) banjohat der sad og lallede ved min pc. Beklager...
Avatar billede dar Nybegynder
08. juni 2001 - 20:22 #4
Men du kan jo forsøge dig med en proxy! Min egen mening om proxyer er at det er noget lort, men det skal jo ikke afholde dig fra at forsøge...

En god en hedder AnalogX Proxy og kan garanteret findes på www.download.com
Avatar billede bullfraged Nybegynder
09. juni 2001 - 02:39 #5
Tja... det nemeste ville være at købe en 4 ports hub :o)
men hvis du kører windows 98 SE på computeren der sidder til routeren, kan du bruge \'deling af internetforbindelse\' som gateway, og så vil begge computere kunne spille over internettet på samme tid
Avatar billede michael20 Nybegynder
09. juni 2001 - 08:05 #6
Jeg har en 4 ports Hub. :o)

Jeg kører nu en direkte forbindelse uden om routeren men gennem hubben til den ene pc ved hjælp af software klienten enternet fra efficient.

Jeg tror at min løsning er at få den anden computer som også er koblet til hubben, koblet direkte til nettet. MEN, når jeg har logged på med kundenr og adgangskode på den ene pc kan jeg jo ikke efterfølgende koble mig på, på den anden.

Hvordan løser jeg det ?  Kan jeg oprette et nyt opasia abonnement og så koble mig ind via det på den anden computer, men ved hjælp af den samme netexpres forbindelse ????  Eller skal det gøres på en anden måde ?

Michael

Avatar billede bullfraged Nybegynder
09. juni 2001 - 14:08 #7
Ah.... det eneste du skal gøre er, at sætte routeren i din hub, sammen med de 2 andre computere, men husk at du skal bruge det \"grå\" kabel (mellem routeren og hubben) og at hubben IKKE må sidde i din uplink port :o)

Det eneste du så skal konfigurere dine computere til er at de begge 2 skal benytte sig af DHCP, og så sørge for at de ikke har noget stående i gateway, dns og wins (altsammen inde under netværk)
Avatar billede bullfraged Nybegynder
18. juni 2001 - 10:09 #8
Hva\'... virker det?
Avatar billede michael20 Nybegynder
18. juni 2001 - 10:32 #9
Nej, det virker ikke. Mit problem er netop at den løsning du foreslår ikke dur, idet begge compuetere ikke er helt åbne i relation til nettet. Begge er selvfølgelig på, og kan surfe osv, men begge kan ikke modtage uautoriseret indadgående trafik. Det kan kun den ene såfremt jeg slår host/mapping til.

Mit spørgsmål gik på en gateway mellem 2 pc´er ved hjælp af et ekstra netkort i den ene.

Michael