Avatar billede dragonbook Nybegynder
25. september 2007 - 18:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

compile med javac

Hej

Jeg har hentet en source code til et spil lavet med java.

Der står jeg skal gøre følgende:
1 -> Compile with the command "javac -source 1.2 -target 1.1 *.java net/library/jiga/*.java"

2 -> Create the jar file with the command "jar cvfm fb.jar manifest.mf *.txt *.gif *.jpg *.au *.class net/library/jiga/*.class".

Jeg er så gået i stå ved det første punkt.

Jeg har prøvet at skrive:
C:\Documents and Settings\user\Skrivebord\FB> C:\Programmer\Java\jdk1.6.0_02\bin\javac -source 1.2 -target 1.1 *.java net/library/jiga/*.java

Her får jeg beskeden:

"C:\Documents and Settings\user\Skrivebord\FB"' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.

Hvad gør jeg forkert?

Bemærk jeg er helt ny i det her.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
25. september 2007 - 18:13 #1
Du har vel ikke SELV skrevet C:\Documents and Settings\user\Skrivebord\FB>? Det er bare din prompt du har kopieret med, ikke?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2007 - 18:23 #2
Proev evt.

C:\Programmer\Java\jdk1.6.0_02\bin\javac -source 1.2 -target 1.1 "*.java" "net/library/jiga/*.java"

mellemrum i directory navne er altid problematisk.
Avatar billede dragonbook Nybegynder
25. september 2007 - 18:29 #3
Når jeg benytter: C:\Programmer\Java\jdk1.6.0_02\bin\javac -source 1.2 -target 1.1 "*.java" "net/library/jiga/*.java"

Nu skriver den følgende:
C:\Programmer\Java\jdk1.6.0_02\bin\javac er ikke et gyldigt Win32 program !!!
Avatar billede dragonbook Nybegynder
25. september 2007 - 18:52 #4
Bemærk at beskeden ovenfor ikke fremkommer i kommandopromten men kommer som en alert.
Avatar billede dragonbook Nybegynder
25. september 2007 - 20:06 #5
Har reinstalleret java og nu virker første punkt.

Når jeg skriver:
C:\Programmer\Java\jdk1.6.0_02\bin\javac.exe jar cvfm FB.jar manifest.mf *.txt *.gif *.jpg *.au *.class net/library/jiga/*.class

til næste punkt får jeg følgende i kommandopromt:

javac: invalid flag: bubble-1.gif
Usage: javac <options> <source files>
use -help for a list of possible options

Hvad betyder invalid flag?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2007 - 20:14 #6
Du skal vel ikke compile gif-filer. Hvordan er en gif fil kommet med til javac kommandoen ?
Avatar billede dragonbook Nybegynder
25. september 2007 - 20:17 #7
Har fundet fejlen havde glemt at slette javac.exe det skulle selvfølgelig være:

C:\Programmer\Java\jdk1.6.0_02\bin\jar.exe cvfm FB.jar manifest.mf *.txt *.gif *.jpg *.au *.class net/library/jiga/*.class

Ja jeg er som sagt ny i det her doh
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2007 - 23:01 #8
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede dragonbook Nybegynder
19. november 2007 - 08:23 #9
Ja, smid lige et svar så er der point.... Troede jeg have lukke den...
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2007 - 02:31 #10
begge ?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
20. november 2007 - 08:51 #11
Jeg sidder over, så nej. :)