Avatar billede michael20 Nybegynder
08. juni 2001 - 12:47 Der er 6 kommentarer

2 direkte forbindelse til netexpress ?

Kan jeg oprette 2 direkte forbindelser til adsl modemet uden om routeren med teledanmarks netexpres.

Hvor får de 2 computere deres ip-adresse fra ?

Michael
Avatar billede nire Nybegynder
08. juni 2001 - 12:59 #1
Der følger da ikke en router med til denne forbindelse!!!
Routeren har en ip-adresse styret af td.
Vælg istedet Pro@cces.

Niels
www.estrategi.dk
Avatar billede michael20 Nybegynder
08. juni 2001 - 13:08 #2
Der følger en speedstrea 2601 router med. Jeg har lige konverteret fra ATM til router.

Kan jeg ikke køre internet direkte fra modem til netkort på 2 computere via en hub ?

Michael
Avatar billede nire Nybegynder
08. juni 2001 - 13:29 #3
Det burde du kunne, men jeg kender desværre ikke dette nye produkt.
Hos mig ligger IP nummeret i routeren så man kan sagtens have flere koblet på!!
Avatar billede jimsim Nybegynder
08. juni 2001 - 15:48 #4
Kostede det noget at gå fra modem til router? Og hvordan foregik det, fik du det tilsendt, skulle der en teknikker ud igen...
Avatar billede michael20 Nybegynder
08. juni 2001 - 19:06 #5
Det kostede 349 kr, og routeren kom med posten, ca 6 ugers leveringstid.

Modemet er der stadigvæk. Forskellen er bare at jeg nu fra routeren kan koble forbindelsen til et almindeligt netkort istedet for atm kortet.

Formålet var dog at jeg ville spille med begge computere over nettet på samme tid, hvilket jeg ikke kan få til at virke.

Michael

Avatar billede contagious Nybegynder
09. juni 2001 - 15:33 #6
du kan ikke oprette 2 direkte forbindelser igennem modemet da der kun tillades en PPP forbindelse ad gangen. det du skal gøre for at bruge 2 computere er at sætte krydskablet fra routeren i krydsporten på en hub. begge computere sættes herefter i hubben og det skulle virke.

forresten er jeg meget interesseret i at købe dit gamle ATM kort hvis du vil sælge det