Avatar billede trayzor Nybegynder
24. september 2007 - 09:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Deling af 'under' kalender i Outlook

Hej,

Jeg har i MS Outlook/Exchange oprettet en del underkalendere under min hovedkalender. Det er en lækker feature lige indtil at man gerne vil dele dem med andre.

Jeg kan se at muligheden for 'Deling' eksisterer hvis man højreklikker på underkalenderen. Man kan ligeledes vælge hvilke personer på netværket der skal have hvilke rettigheder.

Hvordan man fra en anden computer end min egen kan se på mine underkalendere er mig et mysterie. Jeg kan fint finde frem til hovedkalenderen, men de underlæggende kalendere kan ikke ses nogen steder.

Er der nogen der ved om ovenstående overhovedet er muligt?

Mvh.
Michael
Avatar billede tlaursen Nybegynder
24. september 2007 - 17:47 #1
For at andre kan se de kalendere du har oprettet, skal de have din postkasse tilføjet som en ekstra postkasse på deres profil.
1. step: Du giver tilladelse til din postkasse og de underpunkter som de skal kunne se.
2. step: Den anden part højreklikker på sin postkasse > Egenskaber > Avanceret > Avanceret > Tilføj ( og det er her jeg er usikker) Så finder de din postkasse og klikker OK indtil de er tilbage. Det er muligt at i begge skal genstarte Outlook før det virker.
For at de mu kan se din "ekstra" kalender, kan de gå til deres egen kalender og der skulle den så gerne optræder derunder.
Avatar billede trayzor Nybegynder
25. september 2007 - 14:41 #2
Det virker efter hensigten. Dog havde det været rart hvis man kunne nøjes med at dele ens kalender og ikke ting som ens indbakke, men det finder jeg en løsning på.

Tak for hjælpen.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
25. september 2007 - 17:16 #3
Du behøver ikke at dele din indbakke. Det er her at Outlook adskiller sig fra alt andet fra Microsoft. Outlook er lukket ned når du starter og så tildeler du rettigheder til det der skal åbnes. Sådan virker det hos os, så det burde også virke i denne opstilling.
Avatar billede trayzor Nybegynder
26. september 2007 - 07:12 #4
Når jeg på min postkasse vælger deling lader det til at det bliver strengt nedarvet til min indbakke, da der ikke er givet tilladelse til at nogen har adgang til den på selve indbakke objektet.
Avatar billede trayzor Nybegynder
26. september 2007 - 07:13 #5
Min version: Microsoft Office Outlook 2003 (11.5608.5606)