Avatar billede linksys Nybegynder
23. september 2007 - 14:26 Der er 5 kommentarer

Terratec Cinergy HT PCI

Er der nogle der har erfarring med tv-tuner? Har købt en terratec, og det spiller umiddelbart rigtigt godt med andet software end det medfølgende. Men jeg kan ikke helt forstå hvorfor jeg ikke kan tage digital tv? Bor i Aalborg så der burde man da kunne! Tager fint analog signal selv om det ikke er det bedste billede er det da okay hvis bare man sidder lidt væk ;-)

Hvorfor kan jeg ikke finde dr og tv2 i digital?
Avatar billede thov Forsker
23. september 2007 - 19:11 #1
Og du er sikker på, at tuneren er med DVB-T ?
Bor du i det grønne område på dette kort: http://www.hifishoppen.dk/dvbt/1.htm burde du kunne tage digital-TV via stueantenne.
Avatar billede linksys Nybegynder
23. september 2007 - 21:11 #2
Jeg er ret sikker på at der er DVB-T i... Den kan både analog og digital.. Kan også både søge analoge og digitale kanaler men der kommer bare ingen når jeg scanner efter de digitale. Og ja jeg bor i centrum af Aalborg så det skulle jeg vidst gerne kunne. Men er der noget med at tv2-antennen skal drejes i en anden retning? For sidder på en fælles antenne (formoder jeg)..
Avatar billede thov Forsker
23. september 2007 - 22:27 #3
Hmm.. Ja, så burde der være signal, men prøv uden fællesantennen - bare på en stump ledning, for downtown Aalborg skal der være hul igennem.
Avatar billede linksys Nybegynder
23. september 2007 - 22:59 #4
Det virker! Bare lidt ærgerligt at man ikke kan se de mange andre kanaler også så...
Avatar billede thov Forsker
24. september 2007 - 00:01 #5
Det tyder på, at fællesanlægget skal laves om, medmindre det er noget kabel-noget, for så har du ikke nogen glæde af DVB-T tuneren.