Avatar billede bennybangkarl Nybegynder
20. september 2007 - 11:15 Der er 7 kommentarer

Kan ikke logge ind længere

Hejsa!

Da jeg arbejder på et sygehus, hvor man kører med Novell Groupwise, tænkte jeg, at det kunne være alletiders, hvis jeg også kunne tjekke min mail, kalender osv osv hjemmefra.

Så jeg gik ind på Novell's hjemmeside og hentede et client program til brug med Groupwise. Glad og tilfreds gik jeg i gang med at installere det på min helt nye Vista Home maskine.

Aber - nu står jeg med ørerne godt og grundigt i maskinen.. For mit client program er ikke bare et program, der kører i Windows som jeg havde regnet med - dvs. lidt a la FirstClass eller andre konferenceprogrammer. Næh - nu vises login-vinduet inden man kommer ind i Windows, og den vil ikke acceptere det brugernavn og adgangskode, som jeg har til den eneste bruger på maskinen.

Da jeg ikke kan komme ind i Windows kan jeg ikke finde ud af at genoprette systemet fra før, jeg installerede det her "fcuk". Har ikke fået nogen CD/DVD med til maskinen, da det er en OEM-udgave, men det kan da ikke passe, jeg skal til at købe en ny udgave af Windows, hva?

Håber virkeligt, der er nogen, der kan hjælpe!

Mvh. Benjamin Skov Kaas-Hansen
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. september 2007 - 11:18 #1
Kan du komme ind i fejlsikker tilstand? I så fald kan du afinstallere det derfra.
Avatar billede bennybangkarl Nybegynder
20. september 2007 - 13:12 #2
Hehe - hvordan kommer man i fejlsikret tilstand i Vista??
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. september 2007 - 13:18 #3
Må ärligt indrömme at jeg ikke kender til vista, men mon ikke det er F8 under opstart som det er på andre Winmaskiner?
Avatar billede morhan Novice
20. september 2007 - 13:21 #4
hvis du gogler på genoprettelse af gina (jeg forestiller mig, at det er gina de har erstattet), så finder du måske lidt du kan bruge
Avatar billede nva Praktikant
20. september 2007 - 13:37 #5
Det skulle ikke være nødvendig at købe en ny Windows, da du under alle omstændigheder har keyen til den nuværende (går jeg da ud fra). Lån en Vista-cd med samme version (OEM) og installer den forfra, hvis du ikke finder en løsning på dit nuværende problem.
Avatar billede bennybangkarl Nybegynder
20. september 2007 - 16:58 #6
Tjah - da jeg først fik maskinen sat i fejlsikret tilstand, gik det jo som en leg.. Kommer der et svar?
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. september 2007 - 18:39 #7
Ellers tak, samler ikke på point ;o) Læg selv et svar og accepter.