Avatar billede michael20 Nybegynder
08. juni 2001 - 08:49 Der er 2 kommentarer

Speedstream2601 og netspil med 2 comp.

Jeg ønsker at spille over Msn zone med 2 computere koblet til speedstream 2601 routeren, og forbundet via en hub.

Begge computere har fint forbindelse til nettet. Men de kan ikke spille på samme tid. Jeg skal bruge hostmapping på den ene for at spille, hvilket imidlertid udelukker den anden computer fra at modtage indkommende trafik.

Ifølge teledanmark skulle routeren lade al trafik komme igennem såfremt man vælger åben opsætning. Dette sker imidlertid ikke hos mig, idet jeg stadig konkret skal åbne relevante porte selv om der er valgt åben opsætning.

Er der nogen løsning på at begge computere kan spille over nettet og altså bruge de samme porte på samme tid.

Michael Eriksen

Avatar billede drone Nybegynder
08. juni 2001 - 15:27 #1
Mig bekendt betyder åben opsætning, i \"TDC sprog\", at du har adgang til selv at konfigurere. Ikke at al trafik bare flyver igennem.
Avatar billede contagious Nybegynder
09. juni 2001 - 16:02 #2
du kan ikke bruge 2 computere samtidig over MSN zone. ganske rigtigt deaktiverer du den indbyggede firewall i routeren ved Åben konfiguration men dataene bliver kun forwardet til 1 ip. så vidt jeg ved anvender Msn zone følgende porte :

IN    TCP    6667
IN    TCP    28800 - 29000

da routeren i basis konfiguration kun tillader forwarding af 10-12 porte og der her er tale om at der skal åbnes 200+1 porte pr computer bliver du nødt til at anvende den åbne konfiguration. desværre betyder dette at du kun kan bruge en computer ad gangen.