Avatar billede medievil Nybegynder
18. september 2007 - 14:55 Der er 16 kommentarer

Computer vil ik starte, bundkort eller stik

Hej Xperter !

Jeg har et problem, og jeg er langt fra computer ekspert, jeg slukkede min computer på bagsiden igår, fordi den laver en pive lyd fra størmforsyningen. I dag kan jeg så ikke tænde den, så jeg gik ned til den lokale computer forretning, der testede min størmforsyning, de sagde der ik var noget i vejen med den. Jeg forsøgte så at tage bios batteriet ud og sætte det i igen, ingen reaktion.

Jeg har oplevet at hvis jeg lige har slukket computeren og prøver at tænde igen, går der ca. 5 min før den tænder, altså 5 min efter jeg har trykket på knappen. Så jeg tror ik det er mit bundkort.

Jeg tænker så at det kan være stikket fra tænd/sluk knappen til bundkortet? men det sidder bag nogle CD drev så det er svært at komme til, skal jeg pille det af?

og er der andre muligheder for hvad der kan være galt? evt. hvordan jeg ordner det?

Det haster lidt så ville være godt med nogle svar, på forhånd tak. Det koster 350 at få dem til bare at kigge på min computer og som fattig studerende har jeg ik rigtig råd til det :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. september 2007 - 15:25 #1
de to ben som strømstikket er forbundet med på bundkortet kan du kortslutte med en skruetrækker, starter den er det nok powerknappen.

Ellers lyder det som om der er forbindelse mellem bundkort og kabinet
Avatar billede medievil Nybegynder
18. september 2007 - 15:40 #2
Hmm, mit strømstik til tænd/sluk ligger over mit dvd drev så jeg kan ikke se hvilket et det præcis er, fordi der os er to usb stik der oppe og til højtaler og mikrofon, der går 4 små ledninger nedfra der som jeg går udfra er dem, derudover går der et sort stik som går ned til bundkortet os, der er ca. 6 små "stænger" som går op i stikket, lidt svært at forklare jeg er jo ik fagmand :) men det må være dem du mener? vil helst ik ødelægge noget.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2007 - 16:32 #3
Der står sikkert "Power switch" ud for de omtalte ben
Avatar billede medievil Nybegynder
18. september 2007 - 17:02 #4
der står JAUD1 kan ik rigtig finde nogle steder der står power switch men kan tage et billede og lægge det op på nettet hvis det ville hjælpe.
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. september 2007 - 17:13 #5
gerne :)
Avatar billede medievil Nybegynder
18. september 2007 - 17:53 #6
Elendig kvalitet, men håber i kan se det:

http://deje.subsite.dk/hardware/hardware1.jpg
http://deje.subsite.dk/hardware/hardware2.jpg

Der går to stik ned i motherboarded, i venstre hjørne er der ledninger som er fler farvet, og i lidt længere inde men stadig ude ved kanten er stikket som har sort ledning, de går begge op til start knappen. håber i kan se hvad det er :)
Avatar billede nak8 Nybegynder
18. september 2007 - 20:16 #7
hvad heddeer dit bundkort ?
gå på producentens hjemmeside og find dit kort der !
der er en manual med billeder af hvordan dine switse sidder og hvilke to ben der er power swits ( formentligt nr 2 og 3 i nederste række mod bunden af dit kabbinet)
men kig på manualen, ligner et MSI kort.
Avatar billede medievil Nybegynder
19. september 2007 - 18:00 #8
Føler mig virkelig dum nu men kan ik finde ud af hvilket kort jeg har.

Der står MSI DDR som det eneste og det kan jeg ik finde på deres hjemmeside.

Et andet sted står der så SIS 963 men det er vist en chip.

Kan der ske noget ved at jeg bare tagen chancen med den swits jeg tror det er?
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. september 2007 - 19:09 #9
ja du kan brænde skidtet af. hent siw http://www.gtopala.com/siw-download.html
Avatar billede medievil Nybegynder
19. september 2007 - 21:28 #10
Jeg kan jo bare ik åbne min computer og installere det :)

Har heller ik nogle manualer fordi den er købt brugt, jeg prøver lige at snakke med en af mine venner i morgen det kan være han kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2007 - 21:41 #11
hvor bor du henne i verden ??
Avatar billede medievil Nybegynder
23. september 2007 - 12:13 #12
Undskyld det lidt sene svar.

Jeg bor i faaborg på fyn, nu har jeg fået en elektriker til at kigge på den hvis han ik kan finde fejlen sender jeg den videre til en computer mand, jeg skal nok lige skrive herinde hvad der var galt.
Avatar billede medievil Nybegynder
24. september 2007 - 18:04 #13
Lol det var strømforsyningen som var problemet, de sagde nede i butikken at den virkede fint jeg skulle bare komme ned med min computer så de kan kigge på den. Fuskere man.

Anyway i har været så venlige så hvis i gerne vil have lidt points må i smide et svar ;)
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 19:17 #14
Jeg hopper over
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. september 2007 - 21:26 #15
hep
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 13:44 #16
Hallo, hvad med noget respons??