Avatar billede xerex Nybegynder
08. juni 2001 - 00:51 Der er 11 kommentarer og
7 løsninger

Mongo.dk - Stupidity first...

Ja.
Så er jeg endelig blevet færdig med version 2.0 af Mongo.dk. Der er nok en del bugs, men det er jo derfor jeg har jer :)

Jeg kan bruge alt konstruktivt kritik, både positivt og negativt.
Tjek det ud..En karakter på 13 skalaen ville også være fint.
Og lad være med at nævne noget omkring usability, da jeg ikke har lavet min side for at 70-årige gamle mænd skal kunne finde rundt på den.
Here goes nutin\'..

http://www.mongo.dk

Der vil selvfølgelig blive givet point ud til folk med konstruktiv kritik.

MVH
Thomas Skaarup aka. Thumz/XereX
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. juni 2001 - 01:04 #1
For det første ser det jo pissegodt ud!

Men, dit forsidebillede er ret tungt at hente (ISDN 64 kb) - ca. 8-10 sek.

Og så fandt jeg det lidt forvirrende at du kalder din newsside for updates - eller omvendt. Burde hedde det samme.
Og så ville jeg synes om et \"go to top\" link i bunden af de sider der scroller langt ned.

Overall..10 måske 11 på 14 skalaen.

/pelkjaer
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. juni 2001 - 01:05 #2
Ups..13 skalaen selvfølgelig!
Avatar billede nomiz Nybegynder
08. juni 2001 - 01:11 #3
Reddi - reddi - fe\' si\'e.. Som vi siger herovre på fyns laan..
Det er en fed side. Flot grafisk, men din gæstebog virker ikke (doh.html)

11@13

Ikke 13 - fordi indholdet er set så mange gange før..  :)

/vh
Simon
Avatar billede xerex Nybegynder
08. juni 2001 - 01:16 #4
Nomiz > Tak for de pæne ord.
Well gæstebogen virker, men man skal udfylde det hele pånær website.

Jeg har gjort dette for at undgå spam-tags hvilket er ret træls :)

pelkjaer > Well, jeg syntes det er så grimt at skrive News. For det er sådan noget man skriver på en Spil-side eller en Clan-side etc...Derfor hedder den bare updates :)
Avatar billede jacobchr Nybegynder
08. juni 2001 - 01:26 #5
En rigtigt flot side synes jeg. Har bare lige tre ting om den.

1 ) Men hvorfor skal der være så meget luft i den farvet tabel i bunden på siden \"respects.html\", når der ikke er på de andre ?
2 ) Billedemenuen er ret træls i mindre opløsninger end 1024, da den er fastlagt. Måske den heller ikke er så køn i en højere opløsning har ikke tjekket :-)
3) Savner noget \"brugbart\" på siden, hvis det var jeg skulle komme tilbage til den.

/jacob
Avatar billede jacobchr Nybegynder
08. juni 2001 - 01:27 #6
Hov glemte en karakter :-) Ligger nok på en 8-9 ud af 13, da layoutet er set før.
Avatar billede xerex Nybegynder
08. juni 2001 - 01:39 #7
Jacob > Well, som sagt skal der egentlig ikke være noget specielt brugbart på den. Det er bare mit lille sted hvor jeg kan dyrke egoisme og grafik. :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. juni 2001 - 02:02 #8
den er for breeeeeeeed.. eller også for høj ;)
Problemet ser ud til at være højden især i 800*600, og når der er scroll hor, så kommer der også ver. *ævs*
Ellers er den anderledes end \"moden\" foreskriver :)
Dejligt at se.
Avatar billede xerex Nybegynder
08. juni 2001 - 02:33 #9
Annika > Heh, ja jeg ved godt den er ret skidt i 800x600. Sorry...
Men..Eftersom det er min personlige side, er det mig der bestemmer. Og jeg har bestemt at 800x600 er noget møj. Badder..

Opfordring. Køb en ny skærm :)

-thomas
Avatar billede padde Nybegynder
08. juni 2001 - 10:42 #10
din forside er temmelig cool - den kan jeg godt lide. - også de andre sider - det er ikke det, måske er der for meget sort-gnidret-ting  for oven... alt i alt en sej side - Det er for godt, når folk selv bestemmer på deres side - udviklingen kommer jo ingen vegne, hvis der ikke er nogen der gør sådan - Nu begynder jeg at vrøvle igen :)
Go\' side, godt design!

Avatar billede annikadk Nybegynder
08. juni 2001 - 10:49 #11
xerex: Yeps.. din side, du bestemmer.. *s*
Siger det så også blot da det er så lidt der mangler, og tja :))
Men den er da opera-venlig :))

Ny skærm?? Sorry makker..
Venter på at min nye PC kommer på markedet (og til DK + $$) da det er blærbar og ikke stationær..

Men fedt at se noget der IKKE er mode..
Det giver en lysten til at se mere af siden.
Avatar billede prodic Mester
08. juni 2001 - 12:44 #12
Scrollbar i 1024 lodret! Not Nice!

Hvorfor er forsiden S/H når undersiderne er indeholder farve...

Hvorfor er dine links på forsiden skåret ud med sløv ostehøvl??

Horisontal scroll på Comments siden...

Og de billeder - du er godt nok ikke blevet kønnere. ;-)

Du ved hvad jeg mener...Keep it up!

Prodic -
Just my 15 minutes of fame
Avatar billede xerex Nybegynder
08. juni 2001 - 12:56 #13
Prodic aka. Kænæt >

Forsiden er S/H og de andre i farve, for at være anderledes...Startede med at lave den i nogenlunde samme farver som undersiderne. Men det var for ensformigt.

Ang. de links på forsiden. De er ikke skåret ud med ostehøvl, det er meningen de skal være lidt grunge agtige, og fonten jeg har brugt er sådan by default.

Scrollbaren skal jeg nok få fixet...

Bah! Som om du er blevet kønnere selv med det lange garn du har anskaffet dig (igen!) :)

;)
Avatar billede prodic Mester
08. juni 2001 - 13:01 #14
Hvis du endelig vil blande de 2 stilarter, så lav nogle af elementerne på forsiden farve-agtig.
Så kan du udnytte fordelene ved begge stilarter.
Det skal bare være nogle få elementer du fremhæver, for at danne en sammenhæng mellem hovedsiden og selve \"siden\"

Ja - grungeagtige - men derfor skal selve linket vel ikke være aktivt 15-20 pixels ved siden af teksten vel....

Hehe - Mr. I wanna live in the 80\'s-hår. ;-)
Avatar billede xerex Nybegynder
08. juni 2001 - 13:21 #15
Prodic > Well, hvis jeg ville have de links til at sidde forskudt fra hinanden, som de gør nu, blev jeg nødt til at lave fx 6-7 pixels kun med hvid, fx i toppen eller i bunden. :)
Derfor ser det ud som om de er skidt udklippede...

De 2 stilarter? Well, begge sider har jo grunge-elementet. Men det er kun undersiderne der blander den \"stilede\" (lyder lamt..) og grunge-tingen...Og der matcher farverne jo som de skal...

Såeh...Men godt med lidt konstruktiv kritik :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. juni 2001 - 13:28 #16
den er for grå
Avatar billede cyber_k Nybegynder
08. juni 2001 - 13:34 #17
\"Svedigt\"...som min 15 årige hiphop lillebror ville sige.

Det er en rigtig god personlig side som har et rigtig fedt layout.
Jeg kunne måske godt savne en smule mere kulør, og så igen.....Det har vel sin charme at den er lidt dyster.
Lækkert at se at det ikke kun er bras som findes blandt de millioner af personlige sites.

Og som annikadk så synes jeg der er for bred.
På min 512 linie kører den problemfrit .

9-10 @ 13
Avatar billede xzxzx Nybegynder
10. juni 2001 - 03:51 #18
Det er et rigtig godt layout! Kan godt lide den, men den er tung (forsiden), og ikke særlig brugervenlig!
Kan også godt lide farverne!
10@13