Avatar billede x-guy Nybegynder
18. september 2007 - 09:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen udgående trafik på port 25?

Hej eksperter,

Jeg har en ZyWall 5, der kort efter at den blev rekonfigureret fra bunden af, nu tilsyneladende ikke vil lade mig sende mails fra IIS' SMTP Virtual Server.

Jeg forstår dog ikke hvorfor at der skulle været blokeret for UDGÅENDE trafik på nogen porte.

Jeg bliver hurtigt lost når det kommer til netværk og firewalls, så jeg ved ikke hvordan jeg skal løse problemet.

Er der en der kan hjælpe mig med at finde problemet?

Jeg ved ikke hvilke oplysninger jeg skal komme med, så spørg efter dem.

- Mads
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2007 - 10:09 #1
Problemet kan, som jeg ser det, være to steder:

1. Firewallen er konfigureret forkert. Prøv at skriv 192.168.0.1 i din browser, så plejer man at blive præsenteret for routerens konfigurationsside. Du skal selvfølgelig indtaste brugernavn og password for at komme ind. Se her hvilke regler derer sat.

2. Den virtuelle smtp server har en fejl i IP opsætningen. Se om den virtuelle server er på det rigtige IP subnet og om alt virker. Prøv at pinge den virtuelle server både udefra og inde fra. prøv at pinge fra den virtuelle server og ud
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
18. september 2007 - 10:09 #2
Port 25 kan også være blokeret af din internet udbyder. Det gør de ofte da zombiemaskiner står og udsender spam.
Avatar billede x-guy Nybegynder
18. september 2007 - 10:48 #3
jake: Har talt med dem - det har de ikke.

bufferzone:
1: Jeg har været inde på firewall'en. For mig er der ikke rigtig noget der springer i øjene, men på den anden side er jeg heller ikke specielt hård i denne kategori. Men der står i hvert fald ikke noget med at port 25 er blokeret.

2: Okay, hvor finder jeg de indstillinger? Hvor kan jeg se hvad IP subnettet skal være?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2007 - 12:00 #4
Jeg går ud fra at du kan logge på den virtuelle smtp server. her kan du så starte med at give kommandoen ipconfig /all for at se dennes ip opsætning. herefter pinger du ip adresserne:

1. 127.0.0.1 for at se om ip stacken er oppe og virker
2. den virtuelle servers ip for at se om det virtuelle netkort svare og er oppe
3. den fysiske maskines ip adresse for at se om der er forbindelse fra den virtuelle maskines.
4 Gatwayen for at se om der er forbindelse på eget net
5. www.google.com for at se om du kommer ud på internettet.

Dette burde sige dig noget om hvor fejlen ligger, hvis det erip setuppet der er noget galt med
Avatar billede x-guy Nybegynder
18. september 2007 - 13:00 #5
Tak til jer begge for hjælpen.

Problemet viste sig at være at der var to forbindelser aktiveret på serveren, og det resulterede åbenbart i dette problem.