Avatar billede Angelo Praktikant
17. september 2007 - 21:46 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Test af hastighed

Jeg vil gerne teste vores andelsforenings internethastighed. Jeg har prøvet at lave en test med TPspeedstat direkte på vores ADLS2+ modem. Alle brugere er koblet fra forbindelsen, men jeg tvivler på at testen er korrekt. Da vores udbyder kører trafikpriotet med en router.
Men burde man ikke få hele forbindelsen, når man er den eneste der er koblet på?
Min udbyder kan godt fortage en test, men det er meget dyrt, og jeg har ikke tillid til resultatet af den.

Hvad kan man gøre?
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 21:47 #1
En engelsk men god side til test: http://www.speedtest.net/
Og så er der jo TDC: http://hastighedstest.tdc.dk/
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 21:49 #2
Og jo du burde have hele forbindelsen da du er den eneste på. Dog kan nogle af de programmer du bruger bruge noget af din hastighed. Det kan testes ved at trykkel Ctrl+Alt+Delete og så gå ind under Netværk!
Avatar billede Slater Ekspert
17. september 2007 - 21:51 #3
TDCs virker da vist ikke ret godt. Den siger jeg har 787 kbps download, mens speedtest.net siger jeg har 7713 kbps.
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 21:57 #5
Har ikke selv prøvet TDC heller men jeg plejer også at bruge speedtest da den aldtid viser den korekte hastighed... Efter min mening er det den bedste!
Avatar billede Slater Ekspert
17. september 2007 - 21:57 #6
Ja, speedtest.cybercity.dk bruger nøjagtig samme Flash-ting til at beregne hastigheden, som TDC gør. Men den siger også jeg har en download på 7882 kbps.

Grunden må være at TDC har en utroligt langsom server, hvilket sådan set er temmelig flovt for dem - især når de udbyder en hastighedstest på den.
Så konklusionen: hold dig fra TDC :)
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
17. september 2007 - 22:01 #7
-->viperine<--

jeg tror der må være sket en fejl for det lyder som rimeligt meget den tager fejl.
Har du ikke haft nogle andre internetkrævende programmer kørende??
Avatar billede Slater Ekspert
17. september 2007 - 22:15 #8
Nej, naturligvis ikke, stefan. Og jeg har lige taget den igen - nu siger den jeg har 1196 kbps. Stadig temmelig langt fra min 8 Mbit.
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 22:17 #9
Har kørt testen på begge sider med min 4096/512 kb/s
TDC viste: 4647/499 kb/s
Speedtest viste: 4229/496 kb/s Server: Malmø
Cibercity viste: 4646/500 kb/s

Så jeg må konkludere at speedtest er bedst til dwstream og Cibercity i upstream
Avatar billede Slater Ekspert
17. september 2007 - 22:19 #10
4647 er trods alt også en del højere end de ~1000 jeg kan få den til at vise.
Hvorfor i alverden kan TDC ikke lide min linje?
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 22:20 #11
Men alle viste næsten rigtigt. Vil ikke mene at der er noget galt med nogen af siderne! Det virker som de skal +/- et par kb/s
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 22:21 #12
Det lyder meget mærkeligt med dig og tdc. Måske en firewall der blokker for noget af din hastighed. Prøv hvis du har en firewall at slå den fra og kør test igen!
Avatar billede enya Nybegynder
17. september 2007 - 22:22 #13
TDC har måske problemer med at "køre" stærkt..? Har selv prøvet begge tests og resultaterne er faktisk temmelig ens..
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 22:22 #14
Hvad med khoffmann. Har du fået nogen af testene til at køre på din maskine?
Avatar billede Slater Ekspert
17. september 2007 - 22:23 #15
Firewall er slukket. Desuden bruger Cybercity jo nøjagtig samme dims til at måle hastighed, og den har ingen problemer.

Khoffmann: Beklager jeg hugger emnet lidt, men spørgsmålet er vel besvaret. Nu undrer det her bare :)
Avatar billede Angelo Praktikant
17. september 2007 - 22:28 #16
Tusind tak for jeres hurtige forslag. speedtest.net virker til at være noget bedre.  Jeg vil lige vente lidt med at teste vores linje igen, da der sikkert er mange på nettet lige nu. Og de vil jo blive koblet af.
Det er en kortvarigt internettest, men jeg vil gerne tage hensyn til andelsforeningens brugere.
Avatar billede Angelo Praktikant
17. september 2007 - 22:32 #17
og jeg prøver også at slukke for firewallen. Jeg vender tilbage senere eller i morgen med mit resultat af målingen.
Avatar billede jacknord Nybegynder
17. september 2007 - 23:25 #18
hej  har du prøvet den her sys den virker fint hver gang!!
http://hastighedstest.tdc.dk/
Avatar billede enya Nybegynder
17. september 2007 - 23:40 #19
>jacknord: den er nævnt 2 gange før af andre og vist også afprøvet af spørgeren.. :)
Avatar billede kasper112 Nybegynder
24. september 2007 - 18:17 #20
Speed test med FLash Dvs... fx
http://speedtest.net
http://hastighedstest.tdc.dk/
o.s.v

Virker fint nå du har <5 mbit nå du har >10 Virker de ikke så er det bare en gode gang pæn flash der lyver over for dig den beste møde er at finde en server du ved du kan download med full speed fra også stat en download med en fil over 100mb så ville du kunne se din speed
Avatar billede enya Nybegynder
10. oktober 2007 - 17:36 #21
>khoffmann: Er du kommet længere...?
Avatar billede Angelo Praktikant
10. oktober 2007 - 20:09 #22
Beklager at jeg ikke har svaret. Jeg ved ikke helt hvem der skal have point, da jeg ikke har brugt nogen af jeres forslag.
jeg har prøvet at teste forbindelsen med TPspeedstat, der kan hentes på http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/?show=download

Jeg havde ret i at vores forbindelse var for langsom, og det skyldes at centralen ligger for langt væk.
Avatar billede enya Nybegynder
10. oktober 2007 - 20:14 #23
Godt du fandt ud af det.. :) Men du skal ikke give points til nogle, når du selv har fundet løsningen..
Du skal lægge et svar selv, som du accepterer og derved lukker du spørgsmålet.
Avatar billede Angelo Praktikant
10. oktober 2007 - 20:29 #24
okay. men tusind tak for jeres forslag;-)