Avatar billede langoliers Nybegynder
17. september 2007 - 21:45 Der er 5 kommentarer

grafikkort udnyttelse ikke optimal?

Jeg har fornylig sat et nyt grafikkort i min computer, men er kommet i tvil om jeg udnytter alt det den kan.

Jeg ville høre om det er muligt at bruge et grafik uden at bruge de ram der er på den.

Den gamle jeg tog ud stod der nemlig 256 ddr på i ram på grafikkortet, og det nye står der ddr2 på.

Garfikortet køre fint, kunne bare ikke installere den vga driver som var men på cden til kortet, computer spurgte nemlig om er vil til at installere ældre drivere end jeg havde i forvejen.

De ekstra programmer som også følger med kort kan jeg heller ikke bruge helt, fordi at programmerne sige at de ikke genkender driveren, ellers er der ingen problemer.

I enhedshåndtering siger den også at denne enhed virker korrekt, så kan ikke ser nogle problemer sådan lige.

Men jeg ved jo ikke om computeren udnytter de ram som er på grafikkortet.

Håber i kan hjælpe.

Langoliers
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 21:54 #1
Mht. det med driveren så kan du højst sandsynligt gå ind på producentens hjemmeside og hente den nyeste driver til dit OS!
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2007 - 07:45 #2
Du skal fjerne din gamle driver før du instalere den nye, ellers konfligter de to drivere.
Avatar billede langoliers Nybegynder
18. september 2007 - 18:27 #3
Problemet er at når jeg netop gør dette, så laver min computer blå skærm og skriver Registry.Error. og genstarter. Det er når jeg vil afinstallere de gamle drivere.
Avatar billede nak8 Nybegynder
18. september 2007 - 20:28 #4
prøv aat gå i enhedshåndtering og fjern dit kort og derefter afinstalere driveren som ingen bruger mere. ( jeg ved ikke om det kan lade sig gøre )instalere så den nye nvidia eller ati driver som du hara hentet på producentens hjemmeside og  !
reboot og der er fundet nyt hardware ! håber det virker
prøv evt at køre windows care v2 fra majorgeek.com det er gratis og ryder op i reg basen kør det imellem de to afinsta og insta
håber det virker
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2008 - 14:27 #5
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.