Avatar billede jazoomy Nybegynder
17. september 2007 - 21:36 Der er 3 kommentarer

Købe domæner med henblik på salg

Er det lovligt at købe domæner med henblik på selv iht. dansk lovgivning?

Er reglerne de samme for all TLD?
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 21:38 #1
Mener alle udover .org
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. september 2007 - 21:39 #2
DK-Hostmaster: "Registranten må ikke reservere, registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje"

Nej, der gælder ikke samme regler for alle TLD - der kan være ret stor forskel.
Avatar billede jazoomy Nybegynder
18. september 2007 - 16:22 #3
Jeg kunne forestille mig at de regler blev omgået hele tiden? Bliver der gjort en bevidst indsats for at forhindre ulovlighederne?

Kender i en oversigt hvor jeg kan se reglerne for specifikke TLD?