Avatar billede tgv Nybegynder
16. september 2007 - 22:49 Der er 1 kommentar

Kunne update content side alene.

Jeg har lavet en side som skal indeholde en top menu, et main content area, og en "side" menu til bla. at indtaste søgekriterier eller som undermenu til topmenuen.

Jeg har forsøgt meget og kan simpelthen ikke finde en måde at gøre dette ordenligt på. Jeg har designet siden vha. CSS. Jeg har tidligere lavet siden i PHP vha. SSI, men da dette ikke fungerer optimalt med ASP.NET forsøger jeg at undgå dette. Et scenario kan f.eks. være at man tryller på "søg" i topmeunen hvorefter nogle søgefelter kommer frem i sidemenuen. Og når man så trykker submit kommer resultaterne frem i contentpage, UDEN at sidemenuen forsvinder!

Jeg har prøvet masterpages, og har fået topmenuen til at være der konstant, men når man har trykket søg i toppen og submitter forsvinder sidemenuen da masterpagen ikke har denne "hardcodet" inde i sig.

Hvad skal jeg gøre? Har læst lidt om ajax updatepanel... eller bruge gammeldages frames men det vil jeg helst undgå da jeg netop har designet det i CSS så jeg kunne UNDGÅ frames :P

Hvad skal jeg bruge til at lave siden? På forhånd tak :P
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. september 2007 - 23:18 #1
Du kan sagtens bruge et update panel.
Du kan også bare skifte content i sidemenuen på din masterpage eller bruge nestet masterpages.