Avatar billede wolstrup Nybegynder
15. september 2007 - 14:54 Der er 21 kommentarer

php script database

Hej Eksperter

Ville meget gerne have noget feedback på mit lille hobbyprojekt. Det er en side hvor øvede såvel som nybegyndere kan dele deres php scripts med hinanden, og på den måde hente inspiration som forhåbentlig på sigt, vil gavne deres kompetencer inden for php programmering.  Har rodet lidt med siden i de sene nattetimer, og synes det er tid til at få set på siden med friske øjne, kunne jo være man have overset noget fuldstændigt essentielt. Specielt områder som brugervenlighed ville jeg gerne høre jeres mening omkring, da man jo ofte tager ting for givet når man selv sidder og roder i koden.

Siden hedder www.phpshark.dk

På forhånd mange tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. september 2007 - 15:03 #1
Svært at vide - man skal jo oprette en bruger for overhovedet at se hvad der foregår.
Det er en udmærket taktik, hvis du skal spare på trafikken på dit webhotel ;)
Avatar billede wolstrup Nybegynder
15. september 2007 - 15:08 #2
Visuelt er der er ikke så meget mere som bruger, men man får lov til at downloade, uploade, rate og optjene point. Pt er jeg faktisk bekymret for mit webhotel, men det er der jo heldigvis råd for hvis det bliver aktuelt :) Men grunden til at jeg har bibeholdt login, for tro mig har givet det megen overvejelse, er udelukkende i håbet om at skabe en smule community stemning.
Avatar billede oersted Novice
16. september 2007 - 01:38 #3
Jeg har modtaget et tilbud fra dig på PHP-programmering og har derfor været inde på din side.
Hvad tror du jeg tænkte ?

Ikke at tilbudet var uinteressant, slet ikke, men jeg forventer ikke en reference til community-site når jeg checker en leverandør :-)

bare mine 2 cents

vh
Avatar billede wolstrup Nybegynder
16. september 2007 - 09:38 #4
Ok :) Slet ingen der vil give deres syn på brugervenligheden? Altså placering af menu osv.
Avatar billede oersted Novice
18. september 2007 - 17:00 #5
Jo da. det er jo super overskueligt ! Måske skulle der lige være et link til oversigten/forsiden ?
Avatar billede wolstrup Nybegynder
18. september 2007 - 17:15 #6
Tak for kommentaren. Der er faktisk et link, men ved nærmere eftertanke er det måske for småt, det er nok list svært at finde når man ikke ved det er der :-) Toppen fungerer også som link til forsiden. For resten er login ikke længere påkrævet for at kunne downloade.
Avatar billede olebole Juniormester
25. september 2007 - 17:41 #7
<ole>

Det eneste, der kan skabe god community-stemning er, at du har noget interessant indhold. Da man skal være bruger for at afgøre det, skyder du nok dig selv i foden  ;o)

Når jeg ser ubrugelige links som:
    << Tilbage til oversigten" href="index.php"><< Tilbage til oversigten

- er der intet, der peger mod, jeg vil få noget ud af at oprette en bruger. Derfor kommer jeg heller ikke ligefrem i 'community-stemning' på dit site.

Idag kaldes alt efterhånden 'design' - og i en grad, hvor det nok er på tide at opfinde et nyt ord for det, der for 10-15 år siden mentes med det ord.
Hvis vi alligevel _skal_ kommentere på det visuelle, så må det for mit vedkommende være:

1) Der er ingen af dine lister, der er direkte grimme
2) Du har valgt to pæne nuancer af sort og hvid

/mvh
</bole>
Avatar billede wolstrup Nybegynder
26. september 2007 - 08:22 #8
olebole tak for kritikken. Ville lige høre om hvad du mener når du siger "Tilbage til oversigten" er et ubrugeligt link, da netop dette link har været meget efterspurgt.
Avatar billede retrixz Nybegynder
26. september 2007 - 09:01 #9
Super lækkert design. Rigtig brugervenligt. Ingen frustrerende farver eller overflødig grafik der forstyrre eller forvirer brugeren.

Jeg ved ikke rigtig, men jeg finder det lidt "mærkeligt", ved nærmere eftersyn. At der er et stort tomt sort rum, i mellem venstre side, og Indholdet af siden, hvis du forstår? Ved ikke om jeg synes det er dårligt eller hvordan, synes bare det virkede "mærkligt" :)

Så bliver jeg også nød til at spørge til konceptet, hvilket er super genialt i øvrigt. Men du skriver "Upload dine egne scripts", hvor efter man kan finde PHP Fusion, og diverse firma scripts :)?

MVH
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. september 2007 - 09:14 #10
God ide. Men syndes det er frustrerende at man skal downloade scriptene og ikke bare kan copy paste. På den måde kan man se hvad det er man får og sammenligne de forskellige scripts.
Overskueligt, men måske lidt kedeligt og anstrengende for öjnene.
Avatar billede wolstrup Nybegynder
26. september 2007 - 09:43 #11
retrixz du har helt ret.. Har ikke tænkt over det før nu men det forholdsvis store sorte mellemrum, ser faktisk ret underligt ud :) Det må jeg lige have gjort noget ved.

Hvad angår konceptet, har jeg ændret det lidt hen ad vejen. Ønske konceptet var selvfølgelig at folk udelukkende ville uploade deres egne scripts, men det viste sig at være næste umuligt at få folk til at uploade egne sager. Det er den ene side af sagen, den anden er at mange har meldt ud at de aldrig kunne finde på at bidrage med egen kode til gavn for andre, mange har desværre den holdning at hvis de har brugt mange timer på et script forbliver det på deres hd. Synes det er lidt synd, men altså er min hensigt at hjælpe og inspirerer, og derfor har jeg bøjet konceptet så folk må uploade alle scripts, så længe det ikke strider mod ophavsret.

Har dog overvejet om man skulle belønne brugere med flere points hvis de kan dokumentere at det er et script de selv har lavet. Men den er lige til overvejelse pt.

michael den med copy/paste har også være oppe, men det er forblevet ved tanken, da det ville være uoverskueligt for brugere der ønsker at uploade større scripts.
Avatar billede retrixz Nybegynder
26. september 2007 - 13:24 #12
wolstrup
Hehe jamen godt at høre at du forstod mig :) glæder mig til at se hvad du finder på med mellemrummet.

Din side er at finde i "mine fortrukne", held og lykke du!
Avatar billede retrixz Nybegynder
26. september 2007 - 13:25 #13
Jeg kom lige til at tænke på, ville det være fedt med en såkaldt request funktion? Eller noget folk efterspørger. Eller hvordan? :) fik bare lige idéen
Avatar billede wolstrup Nybegynder
26. september 2007 - 22:26 #14
Lyder godt retrixz :) En request funktion ville være en rigtig god ting.. Det må jeg også have lavet når tiden tillader det. Det er dog lidt sparsomt med fritiden for tiden, men må tilføje det til listen med de andre ting. Men er der nogen som læser her som kunne være interesseret i at bidrage til siden med nye funktioner, eller varetage den som administrator er jeg åben for henvendelser :)
Avatar billede olebole Juniormester
26. september 2007 - 23:03 #15
wolstrup >> Det tilbage-link, jeg klikkede på, virkede ikke  :)
Avatar billede wolstrup Nybegynder
26. september 2007 - 23:07 #16
Nåå ok, har nok haft fingerne i koden da du kiggede så :)
Avatar billede olebole Juniormester
26. september 2007 - 23:16 #17
PS: og for lige at uddybe det lidt kradse, jeg skrev om 'designet': Dit logo/login er helt okay. Det er fint komponeret og du har haft øje for alignments ... fint!

Prøv, på den anden side, at tage et screendump. Åben det i din billed-editor og inverter billedet (sort->hvid og hvid->sort). I PS og IR er det Ctrl+I.
Måske, det gør det lettere at se, hvad jeg mener. Jeg savner designet - og ser kun en fantasiløs listning.

Jeg ved godt, det er ubehageligt at 'se sit barn få tæsk', men du spørger selv og det er faktisk ment som en tjeneste at sige, hvad jeg ærligt mener  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
26. september 2007 - 23:20 #18
"Nåå ok, har nok haft fingerne i koden da du kiggede så :)"
... nej, men jeg tror, koden trænger til, du får fingrene i den. Sådan ser koden f.eks. ud på http://www.phpshark.dk/?p=category&id=10 :

<tr><td colspan="2" class="text" width="500"><hr></td></tr><td class="mediumtext" align="right"><a title=><< Tilbage til oversigten" href="index.php"><< Tilbage til oversigten</a></td></tr>

- det kan jeg ikke tro, du mener ... og formodentlig årsagen til, linket ikke virker  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
26. september 2007 - 23:21 #19
- gåseøjet: <a title="<< Tilbage til oversigten" href="index.php">  :)
Avatar billede olebole Juniormester
26. september 2007 - 23:22 #20
- og det samme gælder dine links i toppen
Avatar billede wolstrup Nybegynder
27. september 2007 - 08:43 #21
Hehe, må have haft lukkede øjne da jeg lavede det der :) Men det har nu altid været sent, men skal da lige få det hele rettet, kunne bare ikke se fejlen på linket i IE. Men takker for at du lige udspecificerede.

Vil lige prøve det i PS senere i dag, og det er aldrig ubehageligt at se sit barn få tæsk (Skal vidst aldrig have børn), ej men det kommer der forhåbentligt bare et bedre resultat ud af i sidste ende :)

olebole finder din kritik yderst konstruktiv, har du nogle konkrete forslag til forberinger på designet?