Avatar billede ctnn Nybegynder
14. september 2007 - 11:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overvågning med et webcam

Hey allesammen.

Jeg er for nyligt blevet spurgt om man via et webcam kan overvåge et whiteboard.

Det der så er tanken er at billedet skal indlejres i et word dokument, og så sendes rundt, i word dokumentet skal der så enten streames, eller vises sidste stillbillede. Det er for at se tidsforbruget på en given projektlinie.

Det virker som en lowtech mulighed for noget man kan lave i Project, men det er et meget specifikt ønske, at det skal være via et Webcam.

okay whiteboardet er ca. 4*2 meter stort, og de vil gerne have den mulighed for at projektdeltagerne kan se hvad der står på tavlen, selvom bogstaverne kun er omkring en lille cm. høje.

Er der nogen der kan anbefale et godt webcam, og nogle der har erfaringer med en lignende løsning?
Avatar billede frewald Nybegynder
14. september 2007 - 12:02 #1
Har man overvejet et elektronisk whiteboard istedet? Så kan man altid læse hvad der bliver skrevet, og der er ikke nogen problemer med at folk står foran whiteboardet (og skygger for web-kameraet)
Avatar billede ctnn Nybegynder
14. september 2007 - 12:02 #2
Hehe selvfølgelig også om der er nogle der har kendskan til et godt stykke software til at håndtere dette? :D
Avatar billede ctnn Nybegynder
14. september 2007 - 12:05 #3
Jeg mener at der har været et smartboard i tankerne, men et af kravene, er at man skal kunne håndtere hvis der bliver sat Post-Its på tavlen.

Men et elektronisk whiteboard er måske en ide, men hvad koster de egentlig, nogle der har et godt link?
Avatar billede cpufan Juniormester
14. september 2007 - 12:06 #4
4 gange 2 meter, og man skal kunne læse noget der er en cm høj
det bliver en opløsning som et trad. webcam ikke kan ordne i hvert tilfælde.
Jeg vil tro at du skal et godt stykke over 6 mb i filstørrelse.
det vil så være umuligt at streame - og vil også fylde godt i en email.
Avatar billede ctnn Nybegynder
14. september 2007 - 12:18 #5
Hvad for en størrelse opløsning skal man op i? måske kan man klare det ved at sætte kameraet tættere på skærmen, og så bruge to kameraer, et til hver halvdel af skærmen.
Avatar billede ctnn Nybegynder
12. marts 2010 - 14:42 #6
lukker denne her