Avatar billede zulaff Nybegynder
13. september 2007 - 19:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Formater harddisk uden brug af windows

Jeg har fået windows installeret på min nye PC, men den kræver en produktnøgle, så jeg ønsker at formatere harddisken så jeg kan starte forfra. Hvordan kan jeg gøre det når windows ikke virker? Kan man ikke gøre det fra bios'en eller lignende?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. september 2007 - 19:39 #1
Hvad skulle formålet være med at starte forfra?

Du skal jo stadig indtaste produktnøgle :)
Avatar billede zulaff Nybegynder
13. september 2007 - 19:47 #2
Jeg har bare en gammel version der virker, men jeg kan ikke boote fra cd'en, den går lige meget hvad ind på samme sted
Avatar billede nak8 Nybegynder
13. september 2007 - 20:00 #3
smid den i en ande computer og sæt jumperen som slave
formater nu hardisken som fremkommer som et ekstra drev under denne computer
husk at flytte jumperen tilbage til master når du samler din pc igen
Avatar billede osigaard Nybegynder
13. september 2007 - 20:10 #4
Har du adgang til en anden computer ?? , så tag harddisken over i denne computer og formater harddisken derfra.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. september 2007 - 20:38 #5
start installationen fra windows
Avatar billede off-line Nybegynder
13. september 2007 - 20:42 #6
Hvis du har et floppydrev så prøv med en windows 98 startdisk.
http://www.bootdisk.com/
Avatar billede supermanden Nybegynder
13. september 2007 - 20:48 #7
Paratition magic kan også :-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. september 2007 - 20:51 #8
hvilket mærke er din hdd? producenterne har som regel et tool
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. september 2007 - 21:12 #9
lad os lige få på det rene.... hvorfor kan du ikke bare taste din produktnøgle ind? Er det en pirat kopi, er det forbudt at give hjælp her på E.. Med de priser et OS er nede på + den mængde besvær der efterhånden er ved at holde en pirat version opdateret er det for dumt ikke at købe et originalt OS
Avatar billede c-holst Novice
13. september 2007 - 21:42 #10
-alle versioner af windows skal komme med en cd nøgle, også præinstallerede af alle afskygninger. ofte sidder denne bag på computeren på et klistermærke.

-boote fra cd indstilles normalt i bios

-Er windows installeret kan du finde cd nøglen

-er windows ikke installeret kan du ikke finde den, heller ikke på en cd

-killdisk er et fremragende værktøj til at tømme en hardisk helt og aldeles. Så kan den ikke gendannes

XP home edition er set til 488 så det er da til at komme over, hvis det er her problemet ligger.

-Det vil være dumt at installere en gammel udgave af windows, da det kan være anledningen til en masse problemer. jævfør drgonzo
Avatar billede nva Praktikant
14. september 2007 - 08:04 #11
Hvis du har en key der virker og er lovlig kan du bruge denne http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml til at ændre den gamle key til den nye.
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2007 - 09:24 #12
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruget mit input.
Avatar billede zulaff Nybegynder
20. september 2007 - 14:19 #13
Fandt ud af det. Der var et problem med mit tastatur, så jeg kunne ikke trykke på en knap for at boote fra cd'en. Tak for hjælpen alle.
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. september 2007 - 17:57 #14
det var jo ikke meget vi hjalp he he, du skulle måske selv have beholdt point ;)