Avatar billede maskeredesveske Nybegynder
13. september 2007 - 16:53 Der er 12 kommentarer

Computer fryser

Min computer fryser af og til, det er utrolig tilfældigt. den er dog kun frosset en enkelt gang imens jeg har spillet, hvor imod den ofte fryser når jeg bare surfer på nettet eller er i windows.
Når jeg starter op, siger den nogle gange "Insert media boot device and press any key" eller noget i den stil.

Jeg har lagt mærke til at grafikkort blæseren blæser ret dårligt, kan det have noget med det at gøre?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
13. september 2007 - 17:13 #1
Hvis grafik kortet er defekt, bliver for varmt, kan din computer sagtens fryse, men så burde det også ske når du spiller.
Jeg har selv haft et defekt grafik kort, hvor den frys af og til.
Har du mulighed for at teste et andet?
Avatar billede maskeredesveske Nybegynder
13. september 2007 - 17:19 #2
Måske, har en ven der vil kigge om hans grafik kort passer til. Så må jeg jo lige give respons når jeg har prøvet det, men det bliver først i weekenden. Den er godt nok også begyndt at hakke i mange spil, og min computer er langt over de fleste minimums krav.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. september 2007 - 17:53 #3
"Insert media boot device and press any key" tyder på problemer med din harddisk
Avatar billede maskeredesveske Nybegynder
14. september 2007 - 06:53 #4
Er det muligt at en formatering ville hjælpe?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
14. september 2007 - 07:44 #5
Start med at scanne din harddisk, så kan du evt se om der skulle være nogle bad sectors.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
14. september 2007 - 07:44 #6
Men en formatering er aldrig dårligt.
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. september 2007 - 08:29 #7
prøv chkdsk som bubbaa foreslår (eller jeg tror det er det han foreslår he he)

http://www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede maskeredesveske Nybegynder
14. september 2007 - 15:55 #8
Jeg kommer med noget feedback engang når jeg har fået prøvet det. Tak for hjælpen indtil videre!
Avatar billede maskeredesveske Nybegynder
19. september 2007 - 14:59 #9
Jeg har formateret den nu, men når jeg går ind i spil, kommer der en masse streger og så fryser computeren ellers... Har updateret grafik kortet og direct x
Avatar billede bubbaa Nybegynder
19. september 2007 - 15:51 #10
Har du mulighed for at teste grafik kortet i en anden maskine, eller et andet grafik kort i din?
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2007 - 15:53 #11
hvor meget ram har du i dyret ?
Avatar billede maskeredesveske Nybegynder
19. september 2007 - 16:10 #12
Har 2 gb ram... Hvis min ven har tid i aften, så prøver vi lige at smide hans grafik kort over i min.