Avatar billede hcq Nybegynder
13. september 2007 - 13:18 Der er 9 kommentarer

Computer vil ikke starte

Min computere der er lige over 1 år gammel vil ikke starte op. Når jeg tænder den bipper den bare 3 gange hvorefter der ikke sker mere. Den stopper før den begynder at sende signaler til skærmen. Der er dog stadi strøm på, således kører cd-rom drevet stadig.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
13. september 2007 - 13:24 #1
Har du ikke en manual til dit bundkort? Der står der ofte hvad de forskellige "dut" lyde betyder. Hvis det ikke står der, så prøv producentens hjemmeside.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
13. september 2007 - 13:26 #2
Avatar billede nva Praktikant
13. september 2007 - 13:30 #3
Hvis du har mere end 1 ram-klods i, så fjern den ene og prøv med 1 af gangen. Det tyder på ram-fejl.
Avatar billede nak8 Nybegynder
13. september 2007 - 20:02 #4
ja afgjort en defekt ramklods
Avatar billede hcq Nybegynder
14. september 2007 - 15:06 #5
Tak for forslaget.
Jeg har nu prøvet at sætte ramklodserne i en af gangen, men det synes ikke at hjælpe. Det kan selvfølgelig betyde at de begee er i stykker.
Bundkortet er et ASUS A8N-SLI
Avatar billede bubbaa Nybegynder
17. september 2007 - 07:10 #6
Det lyder underligt at begge skulle være gået i stykker. Du har sat ram klodsen i den rigtige slot?
Avatar billede hcq Nybegynder
17. september 2007 - 08:34 #7
Det mener jeg bestemt, men jeg vil prøve igen. Det taler dog også mod det at det er kvalitets ram fra Kingston Tech.
Avatar billede hcq Nybegynder
18. september 2007 - 09:33 #8
Kan det være bundkortet selv der er  gået sig en tur ?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
18. september 2007 - 09:47 #9
Jo, det kan det godt. Hvis begge ram klodser ikke virker, er der større sandsyndlighed for at det er bundkortet der er røget.