Avatar billede michel4700 Nybegynder
12. september 2007 - 22:15 Der er 2 kommentarer

ftp fra min computer _:P

hvordan starter jeg har en netgear trådløs router og et zyxel prestige 2000 modem fra cybercity har installeret filezilla server åbnet port 21

filezilla
onnecting to server...
Connected, waiting for authentication
Connection to server closed.
er jeg helt ved siden af?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. september 2007 - 00:52 #1
Hvis du vil tilgå den udefra, skal din router forwarde (sende videre) kontakten til din computers interne ip og port.

Du skal højst sandsynligt også have fast offentligt (ekstern) ip, eller bruge en eller anden form for dns.. måske kan gratisdns.dk bruges til formålet.

Signalet (dit kald når du f.eks. sidder på skolen osv) skal ind til Cybercity, som sender det videre til dit modem, som sender det videre til routeren, som så kigger på hvilken port der skal bruges, for derefter at sende signalet videre til din computer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. september 2007 - 00:54 #2
På dette link kan du vælge modellen på din netgear router, og derefter se hvordan du forwarder port 21 i routeren, til din computer:

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm